Šveicarijoje prieš 150 metų įkurta kompanija „Geberit“ per visą savo istoriją diktavo taisykles ir brėžė naujas santechnikos pramonės kryptis. Pirmasis plastikinis, vėliau – pirmasis potinkinis bakelis, WC puodai su apiplovimo funkcija, pažangios montavimo technologijos – tai, kas seniau atrodė pretenzinga naujovė, šiandien tapo rinkos standartu.
„Gerus daiktus paversti dar geresniais – toks buvo įmonės šūkis nuo pat pirmųjų dienų. Kurdami funkcionalius ir estetiškus produktus, tiek praėjusiame amžiuje, tiek šiandien stebinome rinką savo novatorišku požiūriu, kuris pirmiausia yra orientuotas į klientą ir jo komfortą“, – sako „Geberit“ vykdomasis direktorius Baltijos šalyse Gediminas Repšys.
Plastikas buvo brangus, bet perspektyvus
Įmonėje, kuri 1874-aisiais gimė Šveicarijoje, Rapersvilio mieste, šiandien dirba daugiau kaip 10 tūkst. darbuotojų. Per visą savo istoriją „Geberit“ nesiliovė stebinti rinkos: įmonės įkūrėjas Albertas Gebertas sukūrė inovatyvų, švinu dengtą, medinį WC bakelį, o 1952-aisiais kompanija sukūrė pirmąjį plastikinį WC bakelį.
Šeštojo dešimtmečio viduryje buvo pradėtas naudoti polietileno plastikas, be kurio šiandien neįsivaizduojamas santechnikos pasaulis.
„Tai buvo naujos eros pradžia ne tik įmonei, bet ir visai santechnikos pramonei, – sako „Geberit“ atstovas Lietuvoje Tadas Ivanauskas. – Pirmieji eksperimentai su plastiku buvo atlikti dar 1930-aisiais, kai kompanija sugalvojo panaudoti šią medžiagą gamindama praustuvų detales. Po Antrojo pasaulinio karo buvo priimtas drąsus sprendimas visiškai pereiti prie plastiko. Tai buvo brangus, bet perspektyvus žingsnis.“
Potinkinis bakelis – naujovė, virtusi klasika 1964-aisiais, prabėgus dvylikai metų po pirmojo plastikinio bakelio pasirodymo, kompanija darkart įsirašė į istoriją – tais metais „Geberit“ pristatė pirmąjį potinkinį WC bakelį, skirtą ankštoms patalpoms. Šiandien šie bakeliai ir mėlyni „Geberit Duofix“ montavimo rėmai, leidžiantys itin paprastai sumontuoti WC puodus, pisuarus, praustuvus ar sieninius dušo latakus, diktuoja toną santechnikos pramonei.
T. Ivanauskas teigia, kad paslėptų vonios kambario baldų sprendimus šiandien geriausiai atspindi „Geberit ONE“ vonios kambario serija, sujungianti sanitarinių technologijų žinias ir universalius dizaino įgūdžius. „Ši serija patraukia dėmesį tiek akivaizdžiais, tiek nematomais privalumais, darniai sujungtais į sistemą, kuri vonios kambariui suteikia daugiau švaros, erdvės ir lankstumo“, – sako T. Ivanauskas.
Rinką nustebinę juodieji vamzdžiai
1966-aisiais pristačiusi vamzdynų ir jungčių asortimentą kompanija atvėrė naujus santechnikos pramonės kelius. Šios šakos atstovus ypač nustebino naudojamos medžiagos – jungiamosios detalės ir vamzdžiai buvo gaminami ne iš tradicinių medžiagų, tokių kaip ketus, varis ar pluoštinis cementas, o iš juodos spalvos plastiko.
„Iš plastiko buvo gaminami sifonai ir nutekamieji vamzdžiai, nes polietileno plastikas idealiai tinka sanitarinėms reikmėms – jis atsparus beveik visoms cheminėms medžiagoms, atlaiko tiek karštą vandenį, tiek šaltį, yra atsparus smūgiams ir korozijai“, – pabrėžia „Geberit“ Baltijos šalių projektinių pardavimų vadovas Vytautas Dinda.
Tikėjimas unitazais su apiplovimo funkcija pasiteisino
Nors Europoje WC puodai su apiplovimo funkcija nebuvo stipriai paplitę, 1978-aisiais įmonė pristatė pirmąjį tokią funkciją atliekantį unitazą. „Europiečiai buvo pripratę prie tualetinio popieriaus, tad į šią naujovę reagavo atsargiai, tačiau tokie unitazai greitai išpopuliarėjo Azijoje, – pasakoja T. Ivanauskas. – Kompanija tikėjo jų potencialu, todėl skepticizmas neatbaidė. Šiandien esame unitazų su apiplovimu Europos rinkos lyderiai, siūlantys pažangiausius gaminius už prieinamą kainą. Vienas jų – „AquaClean Alba“ modelis, idealiai tinkantis pradedantiems tokio tipo WC puodų naudotojams.“
Pažangi montavimo technologija ir galimybė „miksuoti“
Anot V. Dindos, bene didžiausias proveržis kompanijos istorijoje įvyko 1993-aisiais, kai buvo sukurta nauja sanitarinių prietaisų montavimo technologija – „Geberit GIS“ montavimo sistema, leidžianti santechnikams montavimo darbus atlikti daug greičiau ir lengviau. „Dėl atraminės sistemos surinkimo be įrankių technologijos visus montavimo darbus gali padaryti vienas žmogus“, – sako V. Dinda.
Patogumą, estetiką ir funkcionalumą, pasak T. Ivanausko, įkūnija ir bendrovės „Mix & Match“ asortimentas – seniau nebuvo įmanoma derinti skirtingų vonios kambario baldų ir praustuvų serijų gaminių, o „Mix & Match“ suteikia tokią galimybę. Klientai gali rinktis trijų serijų – „Geberit ONE“, „Acanto“ ir „iCon“ – produktus ir įrengti vonios kambarį pagal savo skonį, nevaržomi vienos serijos pasirinkimų.
„Per 150 metų kompanijos vertybės ir tikslai iš esmės nepakito, – teigia G. Repšys. – Šiandien įmonės kultūrai vis dar būdingas žemiškas požiūris, kokybės suvokimas ir tobulumo siekis.“