Vieta: Chonburi, Tailandas
Įgyvendinimo metai: 2023
Architektūros studija: IDIN Architects
Fotografijos: DOF Sky | Ground
Teksto autorė: Gintautė Kisieliūtė
Harudot – tai orginali, plastišku mediniu kiautu apgaubta pajūrio kavinė. Šis projektas – Nana Coffee Roasters prekių ženklo atstovų ir žemės savininko bendradarbiavimo rezultatas. Aistra kavai ir meilė gamtai, augalams, paskatino ieškoti unikalios architektūrinės išraiškos.
Žodis „haru“, išvertus iš japonų kalbos, reiškia „pavasarį“, kuris simbolizuoja „naują pradžią“ ir „augimą“, o „dot“ – „pradžios tašką“. Rengiant kavinės projektą, buvo iškelti du pagrindiniai tikslai: sukurti vietą, kuri leistų pajusti keliavimo atmosferą, suteiktų unikalių pojūčių ir pritrauktų lankytojus ne tik per estetiką, bet ir per potyrius, skatintų juos čia sugrįžti. Antrasis tikslas – į kūrybinį procesą įtraukti teritorijos savininką, taip pagerbiant jo leidimą naudotis žeme.
Architektų komanda IDIN Architects kavinės pavadinimu rėmėsi kaip ideologine viso projekto ašimi – jie susitelkė į augimo ir naujos pradžios temą. Medis tapo esmine dizaino dalimi. Vidiniame kieme buvo pasodintas baobabas, o jam stiebtis viršun leidžiama per specialiai atvertą stogo angą. Atrodo, kad medis čia auga nuo senų laikų: laikui bėgant jis išstypo per architektūros struktūras. Tai padėjo sukurti pusiau atvirą kiemą. Dėl medžio išlenktos plokštumos suteikė pastatui dinamišką, plastišką architektūrinę formą, taip pat padėjo išlaikyti ryšį su gamta, nes pro plyšį į vidų patenka ne tik saulės spinduliai, bet ir lietus.
Architektūrinę kompoziciją sudaro trys juodai nudažyti plastiški mediniai tūriai. Vidinė dalis palikta natūrali, todėl lauko paviršiai stipriai kontrastuoja su šiltomis pušinėmis sienomis ir lubomis viduje. Lenktos konstrukcijų formos tarsi upės srovė veda kavinės svečius gilyn į tolimesnes patalpas. Pastatas padalintas tarsi į jaukias mažas kišenėles. Suformuotos skirtingos erdvės: baras, kavinė, poilsio vieta, susitikimų kambarys, tualetai. Kavinės interjeras buvo stipriai įkvėptas japonų kultūros – kukli, minimalistiška estetika, subtilus dėmesys detalėms. Įvairaus aukščio stalai ir kėdės buvo pritaikyti skirtingoms funkcijoms. Dalis baldų buvo pagaminti iš dervos, sumaišytos su kavos tirščiais, ryžių ir lapų mišiniu.
Meilė kavai ir gamtai, įkvėpė plastiškų formų architektūrą ir autentiškus erdvių sprendimus, padėjusius sukurti interjerą, kuriame mintys paklysta laiko tėkmėje.