Nuotraukų autoriai: Maxime Brouillet ir Maryse Béland
Vieta: Kvebekas (Kanada)
Plotas: 181 m²
Įgyvendinta: 2022 m.
Vadovaujanti architektė: Tania Paula Garza Rico
Architektai: France Goneau (studijos direktorius), Samuel Landry, Camille Asselin, Jacob Éthier, Bahia Burias
Meno patarėjas: St-Pierremi
Skaitmeniniai koliažai: „Jean Verville“ architektų studija
Personalizuotas būstas sukurtas ekstravagantiškiems meno gerbėjams, neabejingiems 1980-ųjų italų dizainui. Būsto idėja – pakeisti požiūrį į studijos tipo apartamentus. Namo-studijos architektų komandai „Studio Jean Verville“ pavyko įkūnyti visus šeimininkų sumanymus, taip pat pasisekė nustebinti ir save.
Eklektišką šiuolaikinio būsto architektūrą lėmė gamtinio peizažo ypatumai, ypač – sklypą kertantis upelis. Jaukus prieglobstis miške tapo mįslinga ir aistringa erdve. Pagrindinė meninė vizija buvo įgyvendinta pasitelkiant unikalius architektūrinius sprendimus. O minimalistinis prašmatnumas tobulai sukurtas pasitelkiant maištingosios italų grupės Memphis Milano puoselėtą filosofiją. Taigi, į namo-studijos architektūrą bei interjerą galima žvelgti kaip į kitos visatos atspindį.
Apie Memphis Milano
Memphis Milano Group steigėjas – Ettore Sottsass’as (1917–2007 m.), Austrijoje gimęs, Italijoje užaugęs architektas-dizaineris. Jis projektavo pastatus, interjerus, kūrė baldus, indus, juvelyriką ir stiklo dirbinius. Nuo šeštojo dešimtmečio vidurio įkvėpimo Rytų ir trečiojo pasaulio tradicijose, priemiesčio infrastruktūroje išryškėjusiame Pop stiliuje bei Arts&Crafts judėjime ieškojęs Sottsass’as sugalvojo įsteigti grožio standartus laužančių dizainerių grupę. 1980 m. gruodžio 11 d. Milane jis surengė steigiamąjį naujos dizaino grupės susirinkimą. Keletą kartų suskambus Bobo Dylano dainai „Stuck Inside of Mobile with the Memphis Blues Again“, dizaineriai nusprendė pasivadinti Memphis Milano Group.
Prie E. Sottsass’o idėjos prisijungė gausybė architektų, dizainerių bei menininkų iš Italijos, Prancūzijos bei Didžiosios Britanijos. Taip pat keli pasauliniu mastu žymūs architektai, tokie kaip japonų architektas ir urbanistikos dizaineris Arata Isozaki, austrų architektas-dizaineris Hansas Holleinas bei amerikiečių architektas-dizaineris, pedagogas Michaelis Gravesas. Septynerius metus, iki 1988 m. veikusi grupuotė kūrė baldų dizainus ir, paskatinta Sottsass’o, stengėsi išryškinti naują požiūrį į gerą skonį – drąsino puoselėti „radikalų, juokingą ir kartu siaubingą“ dizainą. Netradicinės formos bei raštai dažai šokiruodavo žiūrovus, bet vis dėlto iki šių dienų Memphio stilius išliko viena išraiškingiausių modernizmo krypčių, kurios įkvepia žmonės kurti stulbinančius interjerus, menančius individualias alternatyvias visatas.
Iliuziškas fasadas
Išlaisvinta šeimininkų vaizduotė leido architektams priimti tokius sprendimus, dėl kurių namas atrodo gyvas. Juoda eksterjero spalva išsyk nukelia į neregėtą sapną, o organiška pastato forma moderniai sujungia žmogaus dizainą su gamta.
Žaisdami su vizualiaisiais potyriais, architektai išnaudojo skirtingas fasado, stogo formas ir paviršius. O inžineriniai sprendimai leido sukurti skirtingus kraigo – viršutinės stogo dalies – ašies linkius, trukdančius suvokti namo tūrį. Pastato silueto gyvybingumas klaidina regimomis apimtimis ir visiškai panaikina monotonijos baimę. Siekiant gyvenimą integruoti į gamtą, pasirinktos nenudailintos organiškos formos. Vitališką būsto charakterį tobulai atskleidžia parinktos medžiagos bei lenktos linijos. Na, o šiuolaikybės diktuojamas vienspalviškumo motyvas ne tik dizainą, bet ir architektūrą persmelkė keistąja devintojo dešimtmečio dvasia.
Aistra alsuojantis interjeras
Interjeras stebina ir žavi išraiškingomis spalvomis bei formomis. Kontrastingi elementai bei geometrinių formų įvairovė padėjo sujungti skirtingus savininkų sumanymus, meistriškai atskleidžiant jų asmenybes. Ekstravagantiškumas perteiktas grafiškas detales maišant su ryškiomis spalvomis bei žvilgančiais paviršiais. Profesionaliai išnaudoti geometrinių formų ir spalvų sąskambiai leido sukurti aistringą ir mistišką atmosferą. Novatoriški sprendimai didelėse patalpose padėjo paslėpti saugos bei buitinius elementus, tad namo sistema atrodo funkcionali ir struktūrizuota. Lygūs paviršiai sukelia lengvumo įspūdį.
Architektai išnaudojo šviesą pasitelkdami kaleidoskopinio atspindžio principą. Valgomojo stale atsispindintis miškas ir kitų baldų apdailoje bei sienose regimos interjero detalių bei gamtos refleksijos praplečia erdvę. Tokiu būdu kuriama atviros plotmės iliuzija, suteikianti kosmoso platybių pojūtį. Pietinėje pusėje linijinis kambarių išdėstymas suteikė galimybę nuolatos džiaugtis kraštovaizdžiu ir upelio čiurlenimu. O šiaurinėje pusėje dvi skirtingos patalpos, sujungtos vienu stogu ir visiškai įstiklintu įėjimu, suformavo aklino fasado iliuziją.
Memphis atspindys „Studio Jean Verville“ kūrinyje
Pagrindinė interjero spalva – oranžinė. Kaip ir vis šilti tonai, šis kuria nuotaikingą atmosferą, o parinktas ryškus, šiek tiek gelsvas atspalvis – stimuliuoja, nuolat suteikia energijos. Ši spalva suteikia pozityvumo, o blizgūs paviršiai – kintamumo pojūtį. Kaleidoskopiniai atspindžiai praplečia erdvių apimtis, kuriose interjero detalių paviršiai sąveikauja su elementų, raštų ir spalvų gausa, menančia šeimininkų vaikystės prisiminimus ir platųjį vaizduotės pasaulį. Žaismingas šviestuvas miegamajame, ritmiški raštai vonios kambaryje bei tualete taip pat skatina smegenų darbą piano (liet. tyliai) ritmu. Taigi, namo-studijos šeimininkai kasdien gali pasinerti į alternatyvųjį pasaulį ir mėgautis poilsiu gamtoje. Nuo civilizacijos atitolusiame sklype gyvybinga energija išlaisvina mintis gyvenimui ir darbui.
Nuotraukų galerija: