Apie projektą:

Namo autorė: architektė Raminta Žigunienė
Bendraautorė: Laura Marozienė
Šalis: Lietuva
Plotas: 161 m2

„Vabi sabi“ – netobulas grožis interjere

Šio namo interjero stiliaus pasirinkimą inspiravo netobulo grožio filosofija, Japonijoje vadinama „vabi sabi“. Ši japonų estetikos filosofija, mokanti priimti netobulumą ir gyvenimo laikinumą, padėjo sukurti autentiškus ir atpalaiduojančiai nuteikiančius namus, kuriuose atrado savo vietą japandi ir midcentury stiliaus elementai, modernūs baldai, paveikslai atkeliavę iš skirtingų pasaulio šalių ar šiaip mieli širdžiai, rankų darbo daiktai.

Deginta mediena, kurią parinko architektė Raminta Žigunienė, namo fasado apdailai, ne tik padėjo modernaus, kubo formos namui organiškai integruotis senų namų ir sodų aplinkoje, bet ir natūraliai persikėlė į namo vidų, tapo jungiančiu elementu tarp išorės ir vidaus, tapo interjero ašimi.

Netobulas degintos medienos grožis įkvėpė ir paskatino ieškoti tokių interjero sprendimų, kurie padėtų atskleisti grožį netobuluose dalykuose. Taip interjere atsirado neužbaigti statybinio betono laiptai, stalelis iš seno ąžuolo dilės, iš to paties deginto medžio likučių pagamintas pjedestalas Budos galvai, ar kiti rankų darbo daiktai, kurie sukurė interjere tam tikrą nuotaiką, suteikė namams individualumo, tapo tarsi veidrodžiu, kuris atspindi šiuose namuose gyvenančius žmones.

English:

Interior of this house was inspired by an imperfect Japanese style ‘wabi-sabi’. This Japanese philosophy of aesthetics teaches to accept the imperfection and temporariness of life. It inspired creation of an authentic and calm atmosphere. Certain elements of ‘japandi’ and ‘mid-century’ styles, modern furniture and paintings from all over the world, as well as handmade objects found their place in the house. We have chosen the burnt wood for exterior to integrate the modern cube-shaped house into an old houses surroundings. This wood also naturally settled inside and became an axis of interior, an element merging inside and outside. The imperfect beauty of burnt wood gave impetus to search for other imperfections to reveal hidden beauties. The unfinished concrete stairs and a table from an old oak is the result of that. The leftovers of the burnt wood were used to make pedestal for statue of Buddha. Handmade furnishings awarded the house the individuality which reflects the character of people living here.

Nuotraukos: Jevgenija Žuk

102