Gitana Valavičiūtė

Apie projektą:

Šalis: Lietuva
Plotas: 94 m2

Jonavos kultūros centro Krašto muziejaus ekspozicija

Šis objektas – tai Jonavos kultūros centro Krašto muziejaus etnografinių eksponatų ekspozicija. Muziejus įsikūręs kapitališkai rekonstruotoje 19-ojo amžiaus Arklių pašto stotyje. Tad projektuojant buvo siekta pabrėžti laiko tęstinumą, sukurti low-tech estetiką ir tradicijai būdingą atmosferą. Interjere dominuoja juodo vaško atviros medinės lentynos, kuriose išsiryškėja tekstilės, medžio drožybos eksponatai, lino ir vilnos apdirbimo įrankiai, namų apyvokos rykai. Tvariai atnaujintiems stalams ir suolams parinkta neutrali žalia spalva, būdinga tradicinei baldų polichromijai.

Kuriant atmosferą svarbus vaidmuo atiteko apšvietimui. Pasistengta neperšviesti, bet paryškinti tik tai, kas svarbu, ką reikia matyti, akcentuoti. Šviesa čia švelni, draugaujanti su šešėliais. Naujai įsigytas antikvarinis toršeras su masyviu gaubtu ir kaltinėmis detalėmis primena močiutės laikus. Tai tikra jaukumo oazė!

Projektuojant ekspoziciją daug dėmesio skirta muziejuje intensyviai vykstančiai edukacinei veiklai ir renginiams. Čia nuolat pilna vaikų ir suaugusių, kurie noriai lankosi ir užsibūna. Tai patvirtina mano įkvėpėjos ir britų dizaino autoriteto Ilse Crawford žodžius – dizainas keičia žmonių nuotaiką ir elgesį.

English

This object showcases ethnographic exhibits from the National Museum within the Jonava Cultural Centre, which is housed in a meticulously renovated 19th-century horse post station. The primary goal of the design was to emphasize the continuity of time, creating a low-tech aesthetic and a sense of tradition. The interior prominently features black waxed open wooden shelves, showcasing textiles, wood carvings, linen, woolen tools, and household utensils. The tables and benches, thoughtfully restored in an eco-friendly manner, sport a neutral green hue that is characteristic of traditional furniture coloring.

The role of lighting was pivotal in crafting the ambiance. Instead of excessive brightness, the lighting was carefully designed to illuminate only what was essential, to accentuate and bring attention to key elements, while softly intertwining with shadows. A newly acquired antique floor lamp, with its substantial hood and intricate forged details, evokes memories of my grandmother's era. Could anything be cosier?

The exhibition's design places a strong emphasis on the museum's vibrant educational initiatives and events. It consistently draws both children and adults who are enthusiastic to explore and spend time here. This underscores the wisdom of my inspirational figure, Ilse Crawford, a renowned British design authority, who emphasises that design has the power to influence people's mood and behavior.

Nuotraukos: Foto Monai, Ernesta Eglinskė

256