Creative Ops
Saulė Andriulytė
Eglė Dimaitytė-Vainermanė
Karolina Jašinskaitė
Eglė Rinkevičienė

Apie projektą:

Šalis: Lietuva
Plotas: 200 m2

Geriausias interjero dekoras

Crème de la Crème parduotuvės interjeras Gedimino prospekte, Vilniuje

Užsakovui perėmus patalpas, netikėtai buvo atrasta istorinė medžiaga, liudijanti apie 19 amžiaus pabaigoje veikusią žymios žydų pirklio šeimos bendrovės „I.B.Segal“ valdomą vaistinę ir vieną pirmųjų parfumerijos parduotuvių Vilniuje. Susižavėjus autentiška patalpų istorija, ryžtasi drąsiai apjungti senųjų vaistinių interjero tradicijas su moderniu „Crème de la Crème“ braižu.

Vienos gražiausių Vilniuje vitrinų su milžinišku centriniu langu bei nešančios kolonos centre padiktavo sprendimą padalinti patalpas į dvi funkcines zonas. 

Įėjus lankytoją pasitinka Bianco Carrara Venatino marmuro plokštėmis dengtos grindys ir sienos. Centre įkomponuotas milžiniškas lenktas „Orgue de Parfum“ primenantis ekspozicinis baldas, įkvėptas parfumerių darbo stalo. Nišose matomos „macchia aperta“ principu sudėtos itin retos Breccia Capraia marmuro plokštės, savo prabangiu sunkumu kontrastuojančios su delikačiomis, itin blizgiomis, rankomis poliruotomis lentynomis. Lentynų kampai užbaigiami lenkto stiklo elementais. Originalus 19 a. italų autoriaus biustas, atvaizduojantis berniuką religiniais rūbais, pabrėžia patalpos muziejiškumo įspūdį. 

Radikaliai kontrastuodamos su tradicinėmis medžiagomis, futuristinės, ritmingai išdėstytos „supermirror“ plienu dengtos milžiniškos apvalios kolonos atidalina erdves. Centrinių kolonų formos atkartojamos „Orgue de Parfum“ baldo kojose ir vitrinų baldo elementuose. Tikslingai kurta stambių tūrių visuma, ypač žvelgiant iš lauko, formuoja galingą vertikalią kryptį. Atvertos lenktos durelės kolonose ir virtinų elementuose – aliuzija į senovinius sekreterus.

Tirdamas erdvę, už centrinių kolonų lankytojas aptinka kiek prigesintą sapelės raudonmedžio salę.

Individualiai šiam projektui sukurtas skydinio parketo raštas, kuriame sapelė raudonmedis su plona klevo inkrustacija darniai jungiasi su tos pačios medžio rūšies sienomis ir baldais. 

Lankytojas kviečiamas prisėsti prie prancūziško šampano baro. Istorinės citatos aptinkamos šiltai švytinčiais, gražiai besidėvinčiais alavo stalviršiais, gamintais vienos seniausių Prancūzijos meistrų įmonės. „Cabinet de curiosités“ motyvai įžvelgiami antimalistinės tematikos minkštų baldų apmušaluose ir juvelyrinio preciziškumo įvairius gyvūnėlius vaizduojančiose baldų rankenėlėse.

Beveik kiekvienam baldui buvo gaminami prototipai, siekiant įsivertinti kiekvieno elemento patogumą ir vizualinę darną, projektui buvo parengta rekordiškai daug vizualizacijų, pasitelkti geriausi baldų gamintojai ir individualūs menininkai. Per itin trumpą laiką butikas tapo aukštosios parfumerijos gerbėjų piligrimystės vieta ir per pandemiją itin nukentėjusio Gedimino prospekto renesanso šaukliu.

Nuotraukos: Darius Petrulaitis

542