Geriausias apšvietimo projektas
Geriausias visuomeninis interjeras
PC ,,Minskas" Vilniuje
Nuo neatmenamų laikų žmonės burdavosi tam tikrose vietose mainytis natūrinio ūkio produktais, derliumi, turimais ištekliais, vėliau – prekiauti. Paprastai susibūrimo vietos būdavo itin patogiuose taškuose, kuriuos žmonės lengvai pasiekdavo sausuma ar vandeniu. Tie taškai neatsirado staiga. Tai per šimtmečius susiformavusios ir ilgainiui virtusios nepamainomomis vietomis, miestelio, miesto, jo dalies ar net regiono prekybos ašimis. Taip atsirado unikalus, nesuvokiamas, neperkeliamas, sunkiai sunaikinamas ir persodinamas darinys - TURGUS. Šiandienos išteklių mainų ašis yra PREKYBOS CENTRAS. Priešingai nei turgus (formavęsis pagrindinių kelių sankirtoje), prekybos centras yra vieta be jokių istorinių ištakų, dažnai ne itin patogiai pasiekiamas, sunkiai pritaikomas, staiga atsiradęs TAŠKAS, turėsiantis sutraukti ,,suskaičiuotus" lankytojų srautus.
Prekybos Centras ,,MINSKAS" turi savo atsiradimo istoriją, tiesa, skaičiuojamą ne šimtmečiais, tačiau jau nuo pat LTSR atsiradimo ši vieta visada turėjo prekybos taško statusą – strategiškai patogi vieta, pritaikyti keliai, infrastruktūra. Vis gi pastato antrasis aukštas visada tarnavo administraciniams tikslams ir neturėjo jokio ryšio su prekybininkų kanonais. Nuo statinio gyvavimo pradžios, bėgant laikui pastatas apaugo prekybinėmis patalpomis ir patalpėlėmis, tačiau prekybos plotas plėtojosi be antrojo aukšto integracijos į vieningą centro koncepciją, be jokių aiškių vertikalių ryšių, negalvojant apie viso pastato maksimalų naudingumą.
Šio interjero tikslas buvo sulydyti nefunkcionalias antrojo aukšto erdves su per laiką ,,įdirbtomis" prekybinėmis erdvėmis. Užduotį apsunkino sudėtinga ir skirtinga pastato struktūra (pastatas renovuotas kelis kartus). Idėjos ašimi tapo unikali apšvietimo koncepcija – pirkėjo kelias (clients path) - trys nenutrūkstančios 300 m gijos, besidriekiančios skirtingame aukštyje, prasidedančios nuo vieno įėjimo į pastatą, perlipančios antro aukšto erdves ir vėl nusileidžiančios prie kitoje pastato pusėje esančio patekimo į prekybos centrą. Lakoniška kompozicija papildyta apvalios formos dekoratyviniais šviestuvais. Sprendimo tikslas ne tik parodyti kelią, bet ir sukurti intrigą - „o kas už kampo?“. Šios gijos taip pat yra ir pagrindinis šviesos šaltinis bendrose erdvėse.
Neįprastas ir tausojantis aplinką lubų, sienų dekoravimas – sprendimui buvo panaudotos jau buvusios „Armstrong“ tipo lubų plokštės ant jų šilkografijos būdu atspausdinus modulinį-linijinį raštą. Šis sprendinys pasitarnavo išryškinant šviesos akcentus, vizualiai niveliavo montažinius lubų profilius. Linijinis piešinys tekstūroje atsikartoja pirmajame aukšte, interjero detalėse. Grindų dangose antrajame aukšte dominuoja šviesūs tonai, vertikalios detalės ir prekybos vietų patekimai apipavidalinti naudojant polimerines medžio imitacijos dangas, suteikiančias aplinkai minkštumo ir šilumos. Taigi, ši intriguojanti modernaus „turgaus“ interpretacija, įsikūnyjusi „MINSKO“ prekybos centre 2011 metais, toliau tarnauja žmonių ir prekeivių reikmėms tenkinti, jau kiek kitonišku, nauju savo pavidalu prisitaikančiu prie laiko tekmės poreikių.
Nuotraukos: Paulius Mazuras
© 2025 visos teisės saugomos
Norėdami išsaugoti, prisijunkite.
Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šiame portale naudojame slapukus.
Daugiau informacijos ir pasirinkimo galimybių rasite paspaudus mygtuką „Nustatymai“.
Jei ateityje norėsite pakeisti šį leidimą, tą galėsite bet kada galėsite padaryti paspaudžiant portalo apačioje esančią „Slapukų nustatymai“ nuorodą.
Tai portalo veikimui būtini slapukai, kurie yra įjungti visada. Šių slapukų naudojimą galima išjungti tik pakeitus naršyklės nuostatas.
Pavadinimas | Aprašymas | Galiojimo laikas |
---|---|---|
storage_consent | Šiame slapuke išsaugoma informacija, kurias šiuose nustatymuose matomų slapukų grupes leidžiate naudoti. | 365 dienos |
PHPSESSID | Sesijos identifikacinis numeris, reikalingas bazinių portalo funkcijų (pavyzdžiui, galimybei prisijungti, užildyti užklausos formą ir kitų) veikimo užtrikinimui. | Iki naršyklės uždarymo |
REMEMBERME | Prisijungimui prie asmeninės paskyros portale naudojamas slapukas. | 1 mėnuo |
OAID | Portalo vidinės reklaminių skydelių valdymo sistemos slapukas. | 1 metai |
__eoi | Saugumo paskirtį atliekantis Google paslaugose (Google AdSense, AdSense for Search, Display & Video 360, Google Ad Manager, Google Ads) naudojamas slapukas. | 6 mėnesiai |
sender_popup_shown_* | Naujienlaiškio užsakymo formos nustatymai. | 1 mėnuo |
Slapukai skirti informacijos apie portalo lankomumą rinkimui.
Pavadinimas | Aprašymas | Galiojimo laikas |
---|---|---|
_ga | Google Analytics statistikos slapukas | 2 metai |
_ga_* | Google Analytics statistikos slapukas | 2 metai |
Rinkodaros arba reklamos slapukai, kurie naudojami siekiant parodyti pasiūlymus ar kitą informaciją, kuri galėtų Jus sudominti.
Pavadinimas | Aprašymas | Galiojimo laikas |
---|---|---|
test_cookie | Naudojamas Google paslaugose (Google AdSense, AdSense for Search, Display & Video 360, Google Ad Manager, Google Ads). | 15 minučių |
__Secure-3PAPISID | Naudojama Google paslaugose vartotojo nustatymų ir informacijos saugojimui. | 13 mėnesių |
__Secure-3PSID | Naudojama Google paslaugose vartotojo nustatymų ir informacijos saugojimui. | 13 mėnesių |
_fbp | Facebook platformos slapukas. | 90 dienų |
_fbc | Facebook platformos slapukas. | 90 dienų |
datr | Facebook platformos slapukas. | 1 metai |