Tekstas: Vytauto Gurevičiaus

Nauja kryptis – interjero dizainas svetingumo verslui

Nuo 2025 m. naujoji „Interior Looks“ zona (3.1 salėje), kuruojama Berndo Schellenbergo, baldų ir interjero detalių tiekėjams suteiks prieigą prie naujų pirkėjų grupių. Daugiausia dėmesio bus skiriama svetingumo sektoriui. Kaip interjero dizaineris, verslininkas ir pramonės ekspertas, B. Schellenbergas sėkmingai užėmė vadovaujančias pareigas žinomose baldų gamintų įmonėse. Kaip laisvai samdomas konsultantas, daugiausia dėmesio jis skiria pardavimo ir mažmeninės prekybos koncepcijų kūrimui gerai žinomiems prekių ženklams, taip pat pradedantiesiems baldų ir dizaino sektoriuje. Tai reiškia, kad „Ambiente“ vėl taps dizaino centru viešųjų erdvių, viešbučių ir restoranų interjero dizaineriams ir interjero architektams. 

„Mes pradedame „Ambiente 2025“ su išskirtinai suprojektuota prekių ženklų zona, skirta aukščiausios kokybės baldų ir baldų pramonės tiekėjams. Mūsų tikslas čia aiškus: užmegzti naujas verslo partnerystes ir skatinti naujus viso pasaulio ryšius, daugiausia dėmesio skiriant svetingumui ir sutartinio verslo augimui, – aiškina Yvonnė Engelmann, „Ambiente Living, Giving, Working“ vadovė. – Galų gale „Ambiente“ yra pagrindinis nekilnojamojo turto ir tarptautinės prekybos centras, tad jis yra neprilygstamas savo tarptautiškumu, žiūrint lankytojų aspektu.“  

2025 m. vasarį Frankfurte vyksiančioje parodoje dalyvaus žinomi prekių ženklai: Bielefelder Werkstätten, Christine Kroencke Interior Design, Fine Furniture, JAB Anstoetz Group, Raasch, Rodam, Scholtissek ir Signet. Jie apima įvairias gyvenimo sritis ir naudoja naują platformą naujiems produktams pristatyti. Parodoje bus demonstruojami jų ir daugelio kitų gamintojų sukurti stalai, kėdės, spintelės, minkštieji baldai, lovos, šviestuvai ir namų tekstilės gaminiai. Kaip interjero dizaino temos dalis, „Interior Looks“ yra labai arti „Office Design & Solutions“ zonos, kurioje tradiciškai akcentuojamas biuro tendencijų laukas „Future of Work“. Sujungus šiuolaikinį gyvenimo būdą ir darbo stilių, plačios tikslinės pirkėjų grupės vienoje vietoje gauna kūrybinių ir partnerystės idėjų, leidžiančių sėkmingai plėtoti tarptautinius verslo santykius. „Taip mes toliau plečiame  vieno langelio sprendimą svetingumo verslui. „Ambiente“ metų pradžioje vėl taps dizaino centru interjero dizaineriams, interjero architektams ir nekilnojamojo turto operatoriams. Gera vieta pasirodyti gamintojams, orientuotiems į specifinius pirkėjus:  nuo šiuolaikinių biurų iki tarptautinių viešbučių tinklų ir restoranų“, – priduria Yvonnė Engelmann.

„The Lounge – Shades of Space“ erdvė

Organizatoriai pakvietė Fabianą Freytagą, daugkartinį konkursų laimėtoją, tapti „Ambiente Designer 2025“, kuris šiemet numato naujus svetingumo standartus, dizaineriu. Laisvos dvasios, linksmas, veržlus, nevaržomas ir kupinas smalsumo – tokiais dizaino principais vadovaujasi naujasis „Ambiente“ dizaineris ir jais grindžia savo kūrybą. Šiuo kasmetiniu projektu „Ambiente“ dar kartą pabrėžia savo kompetenciją kaip tarptautinės dizaino scenos židinys ir toliau plečia svetingumo ir sutarčių verslo segmentus. „Tarptinklinis interjerų ryšys, restoranai ir viešbučiai – iš čia semiuosi įkvėpimo, – aiškina Fabianas Freytagas. – Europos įvairovė: skirtingi jos miestai, architektūra ir turtingas kultūrinis kraštovaizdis, ir šiandien tebėra mano kūrybos šaltinis.“ 1984 m. Hamburge gimęs, Berlyne gyvenantis kosmopolitas mėgsta save vadinti „švelniu radikalu“. Jis kuria interjerus naujovių ir drąsių sprendimų mėgėjams, neregėto šalininkams. Kurdamas „The Lounge“ dizainą, Freytagas naudoja atrinktus eksponentų produktus, kad sukurtų įtraukaus stiliaus pasaulius rytojaus interjero erdvei, o lankytojai iš svetingumo verslo sektoriaus pasisemtų didžiausio įkvėpimo. Dėl to komerciniai pirkėjai bus dar tiksliau nukreipti į įmones, turinčias patirties aprūpinant įvairiais gaminiais viešbučius, restoranus, maitinimo įstaigas, kruizinius laivus ir kt. 

„Ambiente“ kasmet pristato pagrindinius vartojimo prekių sektoriaus stilius visiems tendencijų ieškotojams. Pirmasis orientyras pirkėjams yra įvairių mažmeninės prekybos sektorių erdvė „Ambiente Trends 25+“, kurią sukūrė garsioji vokiečių agentūra Stilbüro bora.herke.palmisano. Ji inspiracijų sėmėsi iš tarptautinių mados, meno, interjero ir gyvenimo būdo tendencijų.

„Naujos tendencijos susijusios su išraiškingu dizainu, džiaugsmingomis idėjomis ir produktų tobulinimu. Dizaineriai kvestionuoja normas ir leidžia mums pamatyti pažįstamus dalykus iš naujos perspektyvos. Meistriškumas, tvarumas, žiedinė ekonomika ir naujoviškos technologijos yra pagrindiniai dizaino varikliai, kitąmet pelnysiantys vartotojų, mažmenininkų ir komercinių interjero dizainerių dėmesį“, – sako Annetta Palmisano iš Stilbüro bora.herke.palmisano. 

 

 

Visas tris „Ambiente Trends 25+“ tendencijas vienijantis optimistinis požiūris leidžia pajusti dizainą ir kūrybiškumą kaip raktą į teigiamus pokyčius.

DEEP – giliai pasineria į gamtą ir suteikia ramybės visoms gyvenimo sritims. Jie kuria šiltą, didingą gyvenamąją aplinką ir visiškai naujai, ypač jautriai žvelgia į gamtą ir meistriškumą. Vėl suaktyvinamas kūrybiškumas. Jo esminiai elementai – vanduo, ugnis ir žemė – yra autorinio dizaino įkvėpimo šaltinis. Natūralios medžiagos ir autentiškos jų spalvos savaime atsiranda kūriniuose. Nakties mėlynės, kiaušinio lukšto,  ar žaliosios arbatos atspalviai sukuria jaukios ir paslaptingos atmosferos efektą. Šviesą pagauna ir erdvėms švytėjimo suteikia metališkos spalvos, tokios kaip matinio sidabro, tamsios bronzos ar šviesaus aukso.

REAL – orientuojasi į tvarų dizainą ir skatina teigiamus pokyčius. Čia funkcionalumas ir kūrybiškumas eina koja kojon. 3D spausdintuvai leidžia išgauti tobulus paviršius. O naudojamos naujos medžiagos žada mums tvarią ateitį. Į medžiagų kūrimą įtraukiami ekologiniai ir socialiniai aspektai. Tvarios atrankos procesas ir perdirbimo koncepcija tampa gaminio dalimi. Dėl to atsiranda nepaprasta medžiagų įvairovė – nuo perdirbto aliuminio ar medžio iki stiklo ir keramikos su naujoviškomis glazūromis ir kompozicinėmis medžiagomis. Atliekos tampa vertinga žaliava. Prigesusios ir neįkyrios spalvos, tokios kaip biskvito, butelio žalia, smėlio, karamelės, mėtų, oranžiškai raudona, aliuminio pilka, šafrano ir tamsiai pilka, suteikia gaminiui nesenstančią išvaizdą.

EASE – pakelia darbą su audiniais ir verpalais į naują lygį ir sukuria tai, ko norime šiuo metu, – vietą, kupiną lengvumo ir džiaugsmo, kuri įkvepia ir dar labiau skatina kūrybiškumą. Vaisiniai tonai, kaip antai  slyvų, ryškiai oranžiniai ir citrinų, derinami su švelniais, pavyzdžiui, dangaus mėlynumo ar džinsų, taip pat su giliais, tamsiais atspalviais, tokiais kaip samanų, jūros žalios arba saldžiųjų vyšnių medienos. Čia juntamas ypač stiprus tekstilės įkvėpimas: eksperimentai su siuvinėjimu, plaukiojančiais siūlais ar jų raizginiais sukuria naujas amato kryptis. Tvarios medžiagos kuriamos iš audinių ar verpalų likučių, novatoriška 3D mezgimo technika sujungia meistriškumą ir skaitmeninio dizaino galimybes. Stiklas, popierius ar keramika yra kūrybiškai apdirbami ir derinami vieni su kitais. Taip atsiranda netikėtų paviršių ir tekstūrų, kurios kviečia juos liesti.