Vasario 12 – 16 dienomis vyksianti Frankfurte prie Maino AMBIENTE paroda skirta mūsų gyvenimo estetikai ir patogumui. Paroda skirstoma į tris pagrindinius segmentus – Dining, Giving bei Living, nurodančius ekspozicijos prioritetus ir padedančius susiorietuoti lankytojams. Mažos buities detalės, tokios, patalynės piešinys ir jaukus jos audinys, nuteikinčios sapnui, puodelis, iš kurio ryte geriame kavą, šalia deganti kvepianti žvakė, rašiklis, lydintis darbuose – dažniausia, tampa ypač svarbios, artimos, prie jų prisirišame ilgam laikui, arba atvirkščiai, mėgstame eksperimentuoti, renkamės ir išbandome naujus dizainus – formas, spalvas, stilius. Be abejo, dauguma Ambiente siūlomų produktų – ideali dovana patiems skirtingiausiams skoniams. Belieka laukti, ką Lietuvos tiekėjai užsakys ir pasiūlys iš šateinančių metinų Ambiente Lietuvos pirkėjams, o dalyvaujančioms Lietuvos įmonėms – palikėti sėkmės skleidžiant lietuvišką kultūrą ir namų dvasią pasaulyje.

Šiek tiek statistikos: praėjusiais metais AMBIENTE sutraukė 4814 ekspozicijos dalyvių iš 95 pasaulio šalių, tarp jų savo gaminius pristatė 24 dalyviai iš Lietuvos. 328,400 m² plotą apeiti nelengva, reikia paskirti bent kelias dienas ir pasirūpinti pačia patogiausia avalyne, aukšakulnius paliekant namuose.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dining sektorius siūlo didžiausią pasaulyje virtuvės, namų ūkio bei stalo dekoravimo gaminių asortimentą – čia galima įvertinti maždaug 2200 tarptautinių tiekėjų, tokių kaip Alessi, Blomus, Fissler, KitchenAid Kosta Boda, Lenox, Richard Ginori, Rosenthal, Villeroy & Boch,Vitamix, WüSTHOFF, Zwilling, WMF gaminius.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Giving –neribotas dovanų pasaulis, suteikia galimybę rinktis iš 1400 gamintojų, tokių kaip Design Ideas, Donkey Products, Gilde, Habermaaß (Haba), Kikkerland, Troika, bei Zippo. Čia galima rasti visko – nuo raštinių reikmenų, šiuolaikinų papuošalų bei klasikinės juvelyrikos, laikrodžių, kelionės aksesuarų, iki odinės glanterijos (rankinių, diržų ar kt.), nuo specifinių rūkymo reikmenų iki sveikatingumo ir kosmetikos prekių.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Living – tai namų dekoravimo pasaulis, kuriame rasime apie 1100 tarptautinių gamintojų kaip Exotica Cor Mulder, Fatboy, Fink, Goodwill, Henry Dean,

House Doctor, Kare, Light & Living, Lambert, Umbra ir kt. Baldų ir interjero dekoravimo idėjos, avangardinis dizainas, smulkūs namų reikmenys ir aksesuarai skirti patiems įvairiausiems stliams ne tik namų interjero, bet ir lauko puošybai.

Viena iš Ambiente naujienų –Ethical Style Guide (etiško gyvenimo būdo vadovas), suteikiantis lankytojams orientaciją ir skaidrumą dėl ekologiškai švarių medžiagų, socialiai teisingos gamybos (fair & social production), perdaryto iš atliekų dizaino, ar rankų darbo gamybos. Produktus atrenka speciali Pasaulinės sąžiningos prekybos organizacijos (World Fair Trade Organization (WFTO) bei Importo iš besivystančių šalių centro (Centre for the Promotion of Imports from Developing Countries (CBI) žiuri.

„Paroda parodoje“ Talents – naujos idėjos iš perspektyvių, jaunų, karjerą pradedančių dizainerių bei dizaino studijų. 2015 Ambiente parodoje 32 dizainerių iš 15 šalių turėjo galimybę eksponuotis nemokamuose stenduose – tai Ambiente paskatinimas jauniesiems talentams.

Italija – 2016 metais yra Ambiente parodos šalis partnerė, pristatanti plačią programą, atspindinčią įvairiapusę šalies kultūrą politiniame bei ekonominiame kontekste. Žymi dizainerė iš Milano Paola Navone , pagarsėjusi unikaliu ir tarptautiniu mastu pripažintu stiliumi, kuria šalies prisistatymo įvaizdį. P. Navone dirbo su tokiomis kompanijomis, kaip Alessi, Egizia, Natuzzi, Reichenbach, Roche Bobois, o nuo1998 – ji Italijos baldų gamintojo Gervasoni kūrybinis direktorius. Specialus Italijos ekspozicijos atidarymas – renginys Benvenuto Italia! su nepakartojama itališka kava.

Vienas iš labiausiai laukiamų ir intriguojančių Ambiente parodos akcentų – naujų įkvepiančių ateinančių metų tendencijų paskelbimas su specialiomis ekspozicijomis, teminėmis paskaitomis bei ekskursijomis. Keturias tendencijų kryptis, grįstas nuodugniais tyrimais ir novatoriškų idėjų paieška, įkvėptas dizaino, meno, mados ir architektūros, kuria stilbüro bora.herke.palmisano. Paruošta informacija apie tendencijas, spalvas, medžiagas bei stilistinius derinius yra išsiunčiama gamintojams, kurie iš anksto turi galimybę pasiruošti ir Ambiente parodoje jau pristatyti gaminius, įkvėptus ateities tendencijų.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tendencija Artisanal gardening semiasi įkvėpimo iš sodų –šiltų vasaros pabaigos atspalvių, natūralių medžiagų, gamtą perkeldama į namus. Ribos tarp vidaus ir išorės ištirpdomos, sukuriant gyvenamoje erdvėj atsipalaidavimo atmosferą, įkvėptą hipių tradicijos bei folkloro. Ryškių spalvų paletė jungiama su natūraliomis medžiagomis – moliu ir keramika, medžiu, bambuku, lino, vilnos, džinso, velveto audiniais ir oda. Iškeliamos tradicinės technologijos – pynimas, skiautiniai, siuvinėjimas, drožyba, graviravimas ir emalė. Namų dekoro elementai – vazos, pagalvėlės, antklodės dekoruojamos ekspresyviais gėlių motyvais. Makrame, skiautiniai ir aplikacijos džiaugsmingai švenčia renesansą, o vintažiniai produktai ir vaizduotės „radiniai“ užbaigia šios tendencijos dizaino interjero harmoniją.

Futuristic couture tendencija atskleidžia naujoviškų gamybos technologijų, leidžiančių plastiką, Perspex medžiagą, cirkonį, metalą ir neopreną perdirbti į dekoratyvius šiuolaikinio dizaino produktus, estetiką. Molekulių inspiruoti raštai, šešėliai, subtilios faktūros suteikia dizaino objektams tokias estetines savybes, kurios mus stebina ir įneša mokslinės fikcijos su nepažįstamos estetikos aksesuarais iš stiklo, šviestuvais bei juvelyriniais dirbiniais. Dėka techninių inovacijų, tokių kaip, pavyzdžiui, 3D spausdinimas, produktų gamybos galimybių ribos prasiplečia. Šviesiai žalios ir mėlynos, nikelio ir rožinė atspalviai derinami suspindinčiais paviršiais ir kurdami futuristinį dizainą.

Functional simplicity tendencija akcentuoja išgrynintą aukštos kokybės gaminių funkcinalumą, minimalizmą ir paprastumą su nauja monochrominių spalvų palete nuo baltos iki ilkos spalvos tonų. Supaprastintas dizainas inspiruotas medžiagų derme ir jų panaudojimu sporte ir architektūroje, derinami stiklas, nerūdijantis plienas, marmuras, betonas, guma pabrėžia produktų ilgaamžiškumą, kuria sportišką, atsiplaidavusią, unisex gaminių išvaizdą. Švarios paprastos dizaino objektų linijos, pagrindinės geometrinės formos, grynosios medžiagos ir mikro tekstūros spinduliuoja simetrijos estetiką.

Tendencija Composing freedom propoguoja laisvą, be draudimų komponavimo ir derinimo laisvę. Ryškių spalvų deriniai, kontrastingos ir šiek tiek stebinančios formos orientuotos į individualumo pojūtį. Skirtingos tekstilės gausa, dirbtinė gyvūnų oda, poliruoti metalai ir purškiamaisiais dažais dažytų gaminių efektas jungiami su roplių odos reljefais, gyvūnų kailio printais, ir minkštais žakardo audiniais. Eksperimentavimo džiaugsmas atveria gaminių dizainų spektrą, kupiną kontrastų, atsikračiusį baimės įsibrauti į bet kurį kitą stilių, rezultatas – siekiantis originalumo spalvingas chaosas.

Teksto autorė: Rūta Butėnaitė

Daugiau nuotraukų: