Fotografas Karolis Janulis

Klaipėdietis fotografas-menininkas Karolis Janulis su dronu – bepilote robotine skraidykle, valdoma ant žemės esančio piloto, – įamžinęs Lietuvos grožį patraukė viso pasaulio žiniasklaidos dėmesį. Fotografijos darbai, apskrieję pasaulį nuo Pietų Amerikos iki Kinijos, sužavėjo net meno kritikus. Pirmąją parodą prieš metus surengęs 20 mln. gyventojų turinčiame Meksiko mieste, menininkas Vilniuje savo foto kadrams pasirinko netradicinę erdvę – laiptinę. Net 100 fotografo darbų iš serijos „Būti paukščiu“ papuošė „Pušų terasų“ namų bendras erdves.

Pasak Karolio Janulio, idėja surengti savo darbų parodą laiptinėje jau kurį laiką sukosi galvoje. „Fotografavimas pasitelkiant droną nėra tradicinis, tad tokių darbų parodą norėjosi surengti išskirtinėje erdvėje, kuri gali sujungti žmogaus kasdienybę ir meną. Daugelyje darbų dominuoja Lietuvos gamta, tad norėjosi papildomo urbanistinio fono, dar stipriau galinčio perteikti jos grožį. Tikriausiai tinkamiausias tam būdas – gyvenamųjų namų laiptinės“, teigia Karolis Janulis.

Tai ne pirmasis nekilnojamojo turto valdymo ir plėtros bendrovės „MG Valda“ projektas, kuriame surengiamos menininkų parodos. „Eglių terasų“ požeminė automobilių aikštelė papuošta menininkų darbu - 162 kv. metrų ir 60 metrų ilgio grafitti paveikslu. To paties projekto namų laiptinėse eksponuojama fotografo gamtininko Renato Jakaičio paroda „Pėdos gamtoje“. „LightHouse“ projekto laiptinės papuoštos fotografo Andriaus Bulotos darbais „Žiema vasarą“, sukurtais infraraudonosios fotografijos technika.

Pasak „MG Valdos“ komunikacijos vadovo Simono Lyvo, laiptinių papuošimas jau tapo įmonės tradicija. „Turime pripažinti, kad šiandieninė laiptinės erdvė patiria transformaciją. Jeigu anksčiau ji tebuvo kelias iki namų, tai šiandien laiptinė vis labiau skverbiasi į namų aplinką. Gyventojų namų erdvė išsiplėtė už buto durų“, – teigia S. Lyvas.

Parodos „Būti paukščiu“ darbai įamžino Lietuvos gamtos, miestų, kiemų unikalumą ar net žmonių istorijas. Pasak Karolio Janulio, jis suteikia žiūrovui galimybę išvysti tai, ką mato paukščiai, ir pajusti skrydžio laisvę. „Šimtmečius žmonės ieškojo būdų, kaip pakilti ir pamatyti mus supantį pasaulį iš paukščio skrydžio. Šiuolaikinės technologijos mums jau suteikia tokią galimybę net nepakylant nuo žemės, o tiesiog per fotografiją mėgautis skrydžio kadrais“, – teigia Karolis Janulis.

Laiptinėje eksponuojamiems darbams virsti foto kadrais prireikė daugiau nei pusantrų metų. Pasak menininko ilgiausias procesas trunka, kol surandama tinkama vieta, galinti maksimaliai perteikti vaizduotėje sukurtą foto kadrą. Visi uždaros parodos „Būti paukščiu“ darbai fotografuoti Lietuvoje, dažniausiai su dronu skriejant 20-30 metrų aukštyje, leidžiančiame detaliai perteikti užfiksuotus kadrus.

#Įvykiai #Parodos

2016-09-16