Lietuviškos šviestuvų ir daiktų namams kūrybinės studijos įkūrėjai – Simonas Tarvydas ir Justė Kubilinskaitė – savo atsidavimu darbui, kūrybai ir sparčia įmonės plėtra stebina ne tik mūsų šalį, bet ir pasaulį. Kūrėjai sulaukia vis daugiau pasiūlymų bendradarbiauti iš užsienio, nes jų tikėjimas savo veikla įkvepia ir kitus. „Siekiame, kad mūsų kuriami daiktai būtų ne tik estetiški, draugiški aplinkai, bet ir turėtų potekstę, žadintų vaizduotę. Savo kūryba norime skleisti lietuviško dizaino idėjas, jo savitumą, unikalumą“, – pristato INDI atstovė J. Kubilinskaitė. Kalbamės apie verslą, idėjas, originalių objektų gimimą ir nenutrūkstamą kūrybinį procesą, paženklintą baltiška dvasia ir šiaurietišku nuosaikumu.
Juste, papasakokite, kada gimė verslo idėja? Prieš porą metų. Vis dėlto tai niekada nebuvo tik „verslo idėja“. Ieškojome saviraiškos būdų, veiklos, kuri teiktų kūrybinį pasitenkinimą ir malonumą. Nežinau, ar tai atsitiktinumas, ar taisyklė, bet šis principas atvedė iki verslo gimimo ir finansinio atlygio. Dvigubai malonu daryti tai, kas patinka, būti nepriklausomiems kūrėjams ir dar gauti už tai pinigų. Dirbate kartu. Kuo INDI projektas svarbus jums, kaip asmenybėms, kaip kūrėjams? Taip, esame kūrybinis tandemas, bet pagrindinis dizaineris yra Simonas. Jo rankomis sukurti visi mūsų kūriniai. Jis meistriškai jaučia proporcijas, tūrius, subtilius spalvinius santykius bei lakonišką estetiką. Mums abiems svarbi saviraiška ir kūrybinio potencialo išlaisvinimas. Mūsų niekas neriboja – patys sau esame reiklūs vadovai ir užsakovai. Tai – nuostabi patirtis ir nesibaigiantis darbas su savimi. Patys sau keliame siekius, formuojame uždavinius, kuriame planus ir strategijas – tai laisvė ir didelė atsakomybė. |
Kuo Jūsų kuriami gaminiai yra patrauklūs lietuviams? Kaip apibūdintumėte žmogų, kuris renkasi šiuos interjero objektus?
Mes stengiamės „užčiuopti“, kas yra baltiškas dizainas, identitetas, estetika. Pabodo būti skandinaviško dizaino šešėlyje. Aišku, įtaka ir sąsajos akivaizdžios, galime daug ko iš jų pasimokyti – kad ir meilės savo krašto kūrėjams, tačiau matome, kad esame skirtingi. Vis daugiau vietinių kūrėjų ieško baltiško dizaino savasties. Baltijos jūros regionas yra paveiktas šiaurietiško temperamento, klimato, čia pati gamta diktuoja neutralų žemišką koloritą, išgrynintas formas, natūralumą ir gamtą saugantį požiūrį. Manau, mūsų studijos kūrinius renkasi žmonės, kuriems svarbi ne tik estetika, bet ir tvarumas, aplinkos švara, trumpalaikėms tendencijoms nepavaldūs dalykai. Mūsų klientams svarbu pirkti lietuviško dizaino gaminius. Jie vertina idėją, originalumą, netradicinius, bet kartuir universalius sprendimus. Tai – žmogus, turintis stiprų charakterį, aiškią nuomonę, INDIvidualmą, kurį siekia perteikti ir savo kuriamame interjere.
Kas Jus labiausiai žavi ir motyvuoja dizaino ženklo plėtros procese?
Vos startavę buvome apdovanoti nacionaliniu „Gero dizaino“ diplomu (jį pelnė laikrodis TIKSI). Šiemet jau pelnėme pagrindinį šio svarbiausio konkurso Lietuvoje prizą (šviestuvas LUITAS). Teigiami tarptautinių ekspertų atsiliepimai, augantis tautiečių dėmesys, paskatinantys kolegų komentarai, architektų įvertinimai įkvepia kurti toliau. Suprantame, kad esame teisingame kelyje ir mums pavyko pasiekti šį tą labai svarbaus – atradome išskirtinumo raktą, esame saviti ir atpažįstami. Tai labai svarbu kuriant dizaino ženklą ir gaminius. Savo dizainą bei gaminius esame užregistravę oficialiai.
Kaip galėtumėte apibūdinti idėją, vienijančią visus projekto objektus?
Mums pavyko sukurti įtaigią estetinę iliuziją. Pagrindinė mūsų studijos kūrybinė medžiaga – unikali perdirbto popieriaus masė, kurią tobulinome beveik metus. Ji atrodo lyg akmuo ar cementas, bet patys gaminiai yra lengvi, malonaus paviršiaus, tvarūs ir tausojantys aplinką.
Žurnalas: „Interjeras.lt pataria“