Projekto autoriai: Emili Manrique, Gema Alfar
Vieta: Valensija, Ispanija
Įgyvendinta: 2016 m.
Nuotraukos: Víctoro Sajaros
Tekstas: Gintautės Kisieliūtės
Trečiame pagal dydį Ispanijos mieste apsistoti galima unikalios stilistikos One Shot Hotel tinklo viešbutyje Palacio Reina Victoria 04. Išskirtinio fasado pastatas buvo pastatytas dar 1913 m. Kadaise jame svečiavosi Ernestas Hemingway’us, Frankas Zappa, Ferderico García Lorca. Galiausiai buvo nuspręsta, jog atėjo laikas renovuoti tiek išorę, tiek vidaus patalpas ir jas paversti šiuolaikinio žmogaus vertybes atskleidžiančia poilsio vieta.
Rafinuotas interjeras bei prabangos pojūtis pasitinka vos įžengus į fojė. Šio ištaigingumo autoriai – Alfaro-Manrique architektūros studija. Ji siekė perteikti didingą istoriją, persipinančią su modernumo atmosfera, o architektūrinėmis konstrukcijomis rūpinosi įmonė Arqui-T. Interjerui atgaivinti buvo naudojamos kelios pagrindinės apdailos medžiagos: keramika, mediena ir metalas. Keramika vonios kambariuose nestebina, tačiau lovą supantis plytelėmis dekoruotas plotas vietoje kilimo yra šis tas originalaus. Projekto autoriai šiuo akibrokštu ne tik norėjo nustebinti savo svečius, bet ir priminti vietos regiono keramikos tradicijas.
Net 85 kambarių viešbutis su puošniu restoranu išsiskiria aštriu, drąsiu interjeru. Akį traukia vietinių menininkų kūrinių kolekcija, ypač – fotografijos darbai. Kadangi čia daugybė miegamųjų, o norėta išlaikyti vientisą stilistiką, dauguma baldų buvo suprojektuoti iš tų pačių apdailos medžiagų. Suolai, lovos, kilimai – viskas buvo gaminama pagal kruopščiai apgalvotą idėją, siekiant perteikti skirtingų klasių kambarių lygį. Vienas pagrindinių tikslų buvo individualizuoti patalpas ir suteikti joms savitumo, tačiau išlaikyti darnumo pojūtį. Kitas uždavinys – rasti pusiausvyrą tarp istorinio didingumo, vietos kilmės ir modernumo išraiškos. Siekiant paryškinti tokią sintezę, buvo išsaugoti senojo pastato elementai, kaip antai laiptinė, kylanti aukštyn visai šalia recepcijos stalo.
Norėdami sustiprinti efektingą įvaizdį, projekto autoriai didelį dėmesį skyrė apšvietimui. Koridoriuose ir daugelyje bendrojo naudojimo patalpų palei grindis buvo pritaikyti fasado apšvietimą primenantys šviestuvai, kurių skleidžiami spinduliai tarsi slysta grindų paviršiumi ir sukelia subtilią nuotaiką, o pritemdytas šviesos ir tamsos žaismas įpina mistikos elementų. Kambariuose apšvietimas taip pat apgalvotas: pro didžiulius langus švelniai srūva dienos šviesa. Virš pakabinamųjų lubų slenksčių paslėptas juostinis LED apšvietimas sukuria romantišką, jaukią atmosferą, mat šviesa nėra intensyvi, o išsklaidyta. Prašmatniai atrodantys auksiniai staliniai šviestuvai prie lovų – subtilus miegamųjų akcentas.
Projekto autoriai nepabijojo interjere sodrių spalvų ir suformavo naują, gaivią, išraiškingą dizaino koncepciją. Baldai, primenantys art deco stilių, atrodo ir šiuolaikiškai, ir prašmatniai, o sodrūs geltoni, mėlyni, žydri, žali, violetiniai audiniai bei gobelenai papildo visumą žaismingumu, gyvybe, suteikia kompozicinės dinamikos. Erdviuose aukštesnės klasės apartamentuose žavingai atrodo baldakimo karkase įrėmintos lovos. Daugelio tokių kambarių apstatymas veikiau primena butą nei viešbutį, nes juose įrengtos erdvios drabužinės, darbo zonos su rašomaisiais stalais, svetainę primenantys kampeliai su sofomis ar foteliais. Prabangiuose apartamentuose galima grožėtis voniomis kone patalpos centre. Jos apibrėžia kambario klasę. Keraminės plytelės tiek vonios kambariuose, tiek po lovomis skiriasi, tačiau visur išsaugotas kontrastingas baltos ir juodos spalvos derinys ir geometriniai raštai.
Daug kur panaudota tamsinta mediena, gilių tonų audiniai, juodo metalo elementai, tačiau baltos sienos bei ryškūs akcentiniai baldai pagyvina interjerą, todėl matome ekstravagantišką, šiuolaikišką, prašmatnų, bet kartu žaismingą viešbučio stilistiką, kuria gali mėgautis įvairiausios amžiaus grupės. Gerai apgalvoti universalūs sprendimai ne tik padėjo perteikti praeities ir dabarties estetikos sintezę, bet ir praplėtė būsimų svečių ratą.
Daugiau nuotraukų:
Žurnalas: „Centras“