|
|
|
|
Architektūra ateities architektams Fotografijos: Peter
Bennetts, Rix Ryan Šis pastatas yra išskirtinis tuo, jog dėl išorėje esančių kolonų, padedančių išlaikyti pailgintą stogą, metantį šešėlį, tarsi dingsta architektūros mokyklos fasadinė dalis – ji tiesiog ištirpsta liaunų kolonų tankmėje. Siekiant pateisinti logiškus sprendimus ir sudaryti sąlygas tinkamam vidaus temperatūros klimatui palaikyti, buvo atsisakyta projektuoti fasadą, reikalaujantį estetinio išskirtinumo, nes didesnę reikšmę turėjo funkcija bei technologijos. Architektų komanda siekė sukurti mokslo įstaigą, kurioje asmenybė galėtų identifikuoti save, savo veiklą ir priskirti visa tai norimai erdvei. |
|
Studija dviems Fotografijos:Yoav
Gurin Naujasis biuras-studija – tai projektas, kurio užsakovai - dvi kompanijos, besidalijančios ne tik vienu stogu, bet ir įvaizdžio stiliumi, todėl architektui Roy David buvo tikras iššūkis sukurti vieningą koncepciją, atitinkančią dviejų klientų poreikius bei pageidavimus. Patalpos yra įsikūrusios industriniame loftų pastate Tel Avivo Pietuose, pasižyminčiuose „low-fi” (angl. „low-fidelity“, liet. „nežymus tikslumas“) industriniu, urbanistiniu stiliumi, kurio esminis išskirtinumas slypi netobulume. Pagrindinis projekto autorių uždavinys buvo sukurti aplinką, kurioje abi komandos turėtų nuošalias darbo vietas, funkcinį privatumą, tačiau tuo pačiu ir galimybę komunikuoti tarpusavyje, dalintis patirtimi, diskutuoti. |
||
|
Rafinuota Strasbūro elegancija Fotografijos: Andrius Stepankevičius Architektų studija YCL peržengė Lietuvos ribas ir Prancūzijoje sukūrė interjero projektą, kuriame rafinuota senoji elegancija susipina su šiuolaikiniu dizainu. Architektams buvo svarbu sukurti funkciškai komfortišką ir estetišką gyvenamąją aplinką, išsaugant autentiškus buto interjero elementus ir šiuolaikiškai interpretuoti klasiką. Užsakovo butas yra įsikūręs senos statybos name, todėl buvo siekta atskirti kelis svarbius elementus – tai, kas nauja, ir tai, kas autentiška. Visa buvo derinta pasirenkant kelis spalvinius derinius: kas nauja, yra tamsaus atspalvio, o kas sena, išliko balta. Didžiulis dėmesys buvo skirtas sprendimams, kurie leido kuo mažiau keisti autentiškas detales. |
|
|
Zaha Hadid inkliuzas Oksfordo universitete Fotografijos: Luke Hayes, Frener + Reifer Jau nuo 1957 m. Vidurio Rytų centras Šventojo Antonijaus kolegijoje yra pripažintas kaip Oksfordo universiteto fakultetas, kuriame mokomieji dalykai yra susiję būtent su arabų pasauliu, Iranu, Izraeliu bei Turkija. Šioje įstaigoje yra surinktas ir saugomas didžiulis dokumentų archyvas bei istorinių nuotraukų kolekcija, taip pat įrengta erdvi specializuota biblioteka, 117 vietų teatro auditorija, o egzempliorių saugojimui sukurtos tinkamos sąlygos, kad jie kuo ilgiau išliktų nepažeisti. Paskutiniais metais itin didėjantis Vidurio Rytų studijų populiarumas paskatino universitetą plėstis. Naujasis architektės Zaha Hadid sukurtas pastatas sudarė galimybes priimti daugiau studentų, o seminarų bei paskaitų metu – ir laisvų klausytojų. |
|
Naujos itališkos tradicijos Fotografijos: Claudia Calegari Šiaurinėje Italijoje, netoli Milano, mažame miestelyje Trezzo D’Adda, architektų komanda, pavadinimu iarchitects, transformavo buvusį teminį XIX a. geležinkelio darbuotojų klubą į PCube barą-restoraną. Pagrindinė projekto idėja buvo išlaikyti bendruomenišką pastato bei interjero atmosferą, tačiau detalėmis ir baldais praturtinti ją šiuolaikišku polėkiu, modernizuoti esamą situaciją, išsaugant istorines vertybes. Kuriant PCube restorano interjerą, buvo siekta atskleisti Trezzo D’Adda miestelio sielą, šarmą bei skiriant dėmesio tam tikroms detalėms, norėta identifikuoti vietos charakterį bei perteikti jo nuoširdumą, individualumą. |
||
|
10 gero dizaino principų pagal Piterį Ramsą Tekstas: Jono Malinausko Griežti apibrėžimai bei papunkčiui numeruoti bruožai, atrodo, mažiausiai tinka kūrybinės veiklos sritims. Vis dėlto dizainui, esančiam meno, pramonės ir marketingo sferų sankirtoje, nuoseklus esminių principų įvardijimas gali suteikti aiškumo ir naudos – ypač jei tai padaro patirties ir išminties nestokojanti asmenybė. Pasiekti aukštą produkcijos dizaino lygį padėjo nuoseklaus funkcionalizmo postulatų įgyvendinimo programa, kurią D. Ramsas apibrėžė kaip „10 gero dizaino principų“, ir kurių stengėsi laikytis visos savo profesinės karjeros metu. |
|
Brutalus biuras Fotografijos:Leonas
Garbačauskas Kur pažvelgsi – viskas balta, trūksta čia nebent asfalto. Iš tikrųjų tai asfalto tikrai trūksta, bet ne pačiame biure, o iki jo, nes kol pasieki pastato duris, tenka įveikti ilgą „asfaltuotą“ kelią, kuris turi visas galimas asfalto formas: daugiasluoksnis ištrupėjęs, duobėtas, kažkada čia buvęs. Na, tikrai tai nebuvo pagrindinis įkvėpimo šaltinis kuriant šį interjerą, bet emociją, kurią patiri važiuodamas buvusios kuro aparatūros teritorija, labai norėjosi apibūdinti. Būtent šioje gamybinėje erdvėje isikūręs „Airwave Lietuva“ biuras. Nuosaikios medžiagos, švarios geometrinės baldų formos biurui suteikia minimalią ar net asketišką stilistiką ir tik išlikusių konstrukcijų medžiagiškumas: nelygus betonas ir kreivai sumūrytos silikatinės plytos šiame interjere yra suvokiami kaip „minkšti elementai“. Kartais betonas ir silikatinė plyta gali šildyti... |