Kūrybinių dirbtuvių dalyviai Minties gimnazijoje
Ar kūrybinga asmenybė gali vystytis dar sovietmetį menančioje erdvėje? Kaip sukurti tinkamą edukacinę aplinką? Atsakymo į šiuos klausimus buvo ieškoma neseniai pasibaigusiose kūrybinėse dirbtuvėse „Šiuolaikinės pradinės mokyklos koncepcija”. Jau antrus metus Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Architektūros fakulteto organizuojamas renginys ne tik spėjo tapti svarbia studijų dalimi, bet ir pritraukė užsienio specialistus bei paskatino atsigręžti į edukacines erdves.
„Kalbant apie esamą situaciją, rekomenduočiau Lietuvai atidžiau įsižiūrėti į turimą mokyklų architektūrą, ją pertvarkyti, pritaikyti naujiems ugdymo poreikiams. Švietimui skirtos architektūrinės struktūros turėtų tapti atviros ir kitoms paskirtims, tenkinti bendruomenės poreikius, tapti daugiafunkciniais centrais. Tam, be abejo, būtini ir inovatyvų požiūrį į architektūrą turintys specialistai”, – sako į dirbtuves pakviestas ugdymui skirtos architektūros ir jos transformacijų ekspertas iš Olandijos dr. Dolfas Broekhuizenas. Pirmąjį kartą mūsų šalyje viešintis specialistas neslepia – darbas su mūsų šalies studentais jam pasirodė itin įdomus, o patys jaunuoliai – gabūs bei kūrybingi. |
||
D. Broekhuizen aptaria studentu darbus | ||
Devynias dienas vykusiose
architektų kūrybinėse dirbtuvėse dalyvavo vienuolika VGTU Architektūros
pagrindinių studijų trečiojo kurso studentų. Jie tyrė penkių Lazdynų mokyklų,
statytų XX a. 7–8 dešimtmetyje, situaciją, lankėsi objektuose, rinko
informaciją iš mokyklų direktorių, mokytojų, taikė interviu metodą, apklausė
pradinių klasių moksleivius ir galiausiai pateikė vizualizuotus tobulinimo
siūlymus. Pagrindinis tikslas – moderni ir šiuolaikinę ugdymo paradigmą atitinkanti mokyklos
erdvė. |
||
D.Broekhuizen su studentėmis aptaria pradinės mokyklos išplėtimo siūlymą | ||
|
Studentai pristato savo projektinius siūlymus | Pirmoji kūrybinių dirbtuvių diena |