Baldais ir interjero detalėmis prekiaujančių
verslininkų teigimu, jų prekybos apyvartas pastaraisiais metais palaiko
turistai iš Baltarusijos. Namų apyvokos prekės ir baldai kaimyninėje šalyje dėl
importo muitų ir kitų priežasčių yra apie 60 proc. brangesni nei Lietuvoje. Be
to, jie čia atranda žymiai didesnį asortimentą, kuris iš esmės atitinka
specifinį baltarusių skonį.
Pasak „Domus Galerijoje” įsikūrusio interjero
dizainerio Tomo Geco, Baltarusijoje šiuo metu vyrauja mada - važiuoti pirkti į
Lietuvą: - „Baldų ir interjero rinka pas kaimynus dabar panašioje stadijoje,
kaip buvo pas mus prieš daugelį metų. Ten dar tik kuriasi pirmosios garsių
Europos gamintojų atstovybės, pasirinkimas labai mažas, o kainos vos ne du kartus
didesnės. Ir „Domus Galerijoje” ir kituose salonuose jie atranda savo skonį
atitinkančių interjerų”. Prekybininkai ir architektai pastebi skirtingą, nei
lietuvių, baltarusių skonį ir grožio suvokimą. Jie renkasi brangias, kokybiškas
prekes ir linkę į kraštutinumus - perka arba konservatyvius, klasikinius,
gausiai dekoruotus, auksu ir ryškiomis spalvomis tviskančius gaminius arba
ultra modernius, atstovaujančius High tech technologijoms ir dizainui. „Domus Galerijoje jie tikrai
randa ką pirkti ir mielai čia lankosi. Vienoje vietoje gali pasirinkti ir
baldų, ir šviestuvų, ir santechnikos, apmušalų. Dažnai matau plačiomis akimis
ryjančius visą, ką mato, nes yra didelis pasirinkimas, gera kokybė ir geros
kainos”, - pasakojo T. Gecas.
„Interio” salono vadovo Igno Rėksnio teigimu,
apie 20 - 30 proc. mėnesio pardavimų tenka Baltarusijos piliečiams. Jis
pastebi, jog atvyksta labiau pasiturintys žmonės, kurie perka brangius daiktus.
„Tačiau ir su pirkėjais iš Baltarusijos reikia mokėti dirbti. Klysta tie, kurie
mano, jog jie nesidera. Mes darome jiems nuolaidas, kaip ir kitiems pirkėjams,
padedame susigrąžinti beveik visą PVM mokestį, užpildome atitinkamus
dokumentus”, - sakė I. Rėksnys. Tuo tarpu tie, kurie mokesčius susigrąžina per
Tax Free sistema, atgauna tik 12 proc. sumokėto PVM. Kita dalis tenka
susigrąžinimo paslaugą teikiančiam tarpininkui.
Pusę šviestuvais prekiaujančių „Delight”
salonų pardavimų
birželio mėnesį sudarė pardavimai svečiams iš Baltarusijos. „Vasarą žmonės
atvyksta ir pailsėti ir apsipirkti. Nesėdime rankų sudėję ir nelaukiame
atsitiktinių pirkėjų. Bendraujame su kaimynų architektais, dizaineriais.
Dauguma pirkėjų pas mus ateina asmeninių kontaktų dėka”, - pasakojo bendrovės
„Delight.lt” direktorius Laimonas Jucius.
„Domus Galerija”, savo ruožtu, planuoja
aktyvią rinkodarą Baltarusijoje. „Natūralu, kad toks baldų ir interjero centras
yra reikšmingas ne tik miestui, bet visam regionui. Vasarą beveik kiekvieną
dieną aikštelėje stovi keli automobiliai su baltarusiškais numeriais, tačiau rinkodaros
iš lūpų į lūpas, nors ji ir labai efektyvi, nepakanka”, - sakė „Ogmios”
įmonių grupės ekonomikos direktorė Viktorija
Beatričė Radzevičienė.
Vienintelės Lietuvoje PVM grąžinimo paslaugas užsienio
turistams teikiančios bendrovės “Global Blue Lietuva” duomenimis, Baltarusijos piliečiai Lietuvos parduotuvėse per
pirmuosius septynis šių metų mėnesius išleido 11 proc. daugiau pinigų nei pernai, o vidutinė vieno
pirkinio suma sudarė 772 Lt. Apie 80 proc. užsieniečių pirkėjų sudaro Rusijos
ir Baltarusijos piliečiai. Rusai dažniau perka Klaipėdoje, baltarusiai -
Vilniuje. Daugiau nei pusę visų turistų pirkinių sudaro drabužiai ir
avalynė. Antroje ir trečioje vietoje rikiuojasi laikrodžiai, juvelyrika ir
buitinė technika, o sparčiausiai auganti kategorija yra sporto -turizmo prekės. Prognozuojama, jog rugsėjį, pasirodžius naujoms
prekių kolekcijos, į Lietuvą plūstelės nauja pirkėjų banga iš artimiausių Rytų
kaimynių.
|