Parengė Žydrė Dargužytė Industrinio dizaino objektų kūrėja Barbora Adamonytė savo kūriniais stebina ne tik Lietuvą, bet ir pasaulį. Šį rudenį ji gavo prestižinį „RedDot Design Concept Award 2014“ apdovanojimą už savo šviestuvą ,,SAULĖ-tekis/-lydis“. Jos darbai – funkcionalūs ir stilingi, o pati kūrėja sako, kad jau seniai nustojusi žiūrėti į daiktus, kaip į interjero puošybos elementus. Jai svarbiausia, kaip tam tikri dizaino objektai pagerina žmogaus gyvenimą ir daro jį patogesnį. Vilniaus dailės akademijos magistrantė prasitaria, kad talentas – dar ne viskas. Jis – kaip atspirties taškas veiksmui, tačiau visada reikia įdėti daug darbo. Interviu su jaunosios kartos industrinio dizaino atstove kalbamės apie pasiekimus, darbų reprezentavimą visuomenėje ir įkvėpimą kurti išskirtinius objektus. Barbora, esi ką tik baigusi industrinio dizaino bakalauro studijas, bet apie tavo darbus jau girdėjo ne tik Lietuva. Kaip save pristatai visiškai nieko apie tave nežinantiems žmonėms? Esi kilusi iš menininkų šeimos. Ar jų įtaka tavo kūrybiniam keliui – industrinio dizaino pasirinkimui – buvo didelė? Kaip vertini industrinio dizaino studijas Lietuvoje? Ar tai, kad studijavai šią specialybę, kiek nors turėjo įtakos tavo pasiekimams, ar daugiau nulėmė įgimti gabumai ir pačios įdėtas darbas bei tai, kokius kūrybinius veiksmus nuo vaikystės matei šeimoje? Lietuvoje daugybė gabių jaunosios kartos dizainerių, bet jie nėra tokie populiarūs, žinomi, pripažinti, vertinami ir jų darbai neruošiami gamybai. Kaip manai, kodėl Tau pavyko išsiskirti? Kokiais savo sukurtais industrinio dizaino kūriniais labiausiai didžiuojiesi? Gaji nuomonė, kad jaunystėje pasiekti apdovanojimai gerokai išlepina, priverčia užriesti nosį. Kokius lietuviškus ir tarptautinius apdovanojimus labiausiai vertini? Ką jie tau reiškia? |
Kuo šiuo metu užsiimi? Juk tikriausiai nebūna taip, kad nieko
neveiktum – kai nekuri, veikiausiai galvoje brandini naujas idėjas? Ar daug laiko skiri kūrybai? Kas tave labiausiai įkvepia imtis naujų projektų? Daugeliui
tikriausiai būtų smalsu sužinoti, kur ta ypatinga erdvė, kurioje gimsta
tavo darbai? Vieną iš paskutiniųjų savo darbų – kepsninę-krosnelę,
sulaukusią bene daugiausiai pagyrimų, kūrei kartu su seneliu, garsiu
keramiku. Ar aktyviai skindama laurus tarptautiniuose konkursuose randi
laiko pailsėti, susitikti su draugais, pabendrauti su šeima. Ką veiki,
kai nedirbi ir nekuri? |
Esi sakiusi, kad jauti ypatingą ryšį su daiktais, kurie
apsigyvena tavo erdvėje, pavyzdžiui, namuose. Nejau tai reiškia, kad esi
labai prisirišusi prie savo aplinkos, šeimos? Ar galėtum išvykti iš
Lietuvos ilgesniam laikui, galbūt netgi darbuotis kokioje nors
tarptautinėje kompanijoje? Daugelis kūrėjų Lietuvoje išgyvena ne pačius geriausius
laikus: iš kūrybos sunku išlaikyti šeimą, gyventi taip, kad nereikėtų
taupyti. Ar sutinki su tuo, ar esi linkusi manyti, kad tai priklauso nuo
paties žmogaus ir jo sugebėjimų ne tik kurti reikalingus rinkai
dalykus, bet ir juos sėkmingai parduoti? Kokius užsienio industrinio dizaino kūrėjus galėtum išskirti kaip šių dienų lyderius savo srityje? Industrinis dizainas Lietuvoje vis dar yra traktuojamas kaip
nauja sritis, kurioje pasiekta ne tiek ir daug. Kaip manai, ko reikia, kad šis požiūris pasikeistų, kad žmonės pradėtų daugiau domėtis industriniu dizainu, o kūrėjai jaustųsi labiau reikalingi? Gal ateityje norėtum savo patirtimi dalintis su studentais? Pakalbėkime apie tai, kaip tavo sukurti dizaino objektai
galėtų apsigyventi lietuvių namuose ir papuošti jų interjerus. Ar
kurdama konkrečius daiktus galvoji apie tai, kaip jie atrodys tam tikro stiliaus būstuose? Ar pačios namuose gausu tavo sukurtų objektų? Kokios Tavo svajonės šiuo metu yra susijusios su profesine veikla? Sakoma, kad kuriantis žmogus, kaip ir daugelis individų,
mokosi iš savo klaidų. Ar yra dalykų, kuriuos savo kūrybiniame kelyje
norėtum pakoreguoti? Tarkime, jei galėtum atsukti laiką atgal, ar ką
nors keistum? Dėkoju už atvirą pokalbį! |