Interjero autoriai „Rimartus“ (Rimantas Špokas, Norbertas
Pagalys)
Nuotraukų autorius Vaidotas Darulis
Tekstą parengė Gytautė Ivanauskaitė
Nenaudojamame gamybinių patalpų plote užsakovai nusprendė įrengti interaktyvią komandinių žaidimų erdvę. Žaidimo tema – kosminis žmonių ir ateivių karas. Žaidimų autoriai jau turėjo patirties kurti pabėgimo kambarius, tad ši idėja buvo ilgai brandinama ir puoselėjama. Visą interjero koncepciją inspiravo „Žvaigždžių karai“, perpinti su kiek primiršta juosta „Laivų mūšis“. Tokia nestandartinė idėja privertė gerokai paplušėti ir interjero dizainerius – Rimantą Špoką, studijos „Rimartus“ vadovą, ir kolegą Norbertą Pagalį.
„Interjerui idėjų ieškojome filmuose, kompiuteriniuose žaidimuose ir internete, analizavome, kaip žmonės suvokia ir įsivaizduoja kosmoso ir ateivių temą. Tai buvo puiki proga išlaisvinti savo vaizduotę ir leisti pasinerti į fantazijų pasaulį“, – taip šio interjero kūrimą prisimena Rimantas.
49 kv. metrų plote yra trys atskiros erdvės – laukiamojo ir registracijos zona bei dvi kosminių laivų kabinos: viena – Žemės gyventojų, kita – ateivių. Ateivių kabina – juoda, su ryškiai raudonu apšvietimu, organiškomis detalėmis ir fantastinės grobuoniškos gyvūnijos fragmentais. Žemiečių kabinoje visos sienos sidabrinės metalo spalvos, mėlynas apšvietimas, dominuoja tvarkingas technostilius. Laukiamajame tęsiama kosmoso tematika, visa erdvė artimesnė Žemės gyventojų kabinos dizainui.
Deja, kūrybinis procesas neapsiėjo be sunkumų. Visų pirma – 2,10 kv. metrų patalpų aukštis. Taip pat teko gerokai palaužyti galvą, kaip paslėpti ventiliaciją, elektros ir apšvietimo instaliacijas. Dažyta daugiasluoksnė fanera buvo naudojama sienų apdailai ir baldams dažyti. Tai leido išgauti įdomius, skirtingų reljefų bei formatų modulius. Dar stipresniam sienų detalių efektui sukurti pasitelkta aliuminio kompozito plokštė, organinis stiklas, plastikiniai vamzdeliai. Dizaineriai viską suskirstė moduliais ir segmentais.
Visi elementai buvo ruošiami CNC staklėmis. Sudėtinga buvo tai, kad nė viena detalė nebuvo iš standartinių, lengvai įsigyjamų produktų – viską reikėjo gaminti pagal Rimanto ir Norberto sukurtus brėžinius.
„Nepaisant sunkumų, šį projektą buvo smagu ruošti, nes turėjome pakankamai laisvės kūrybai, polėkiui. Buvo įdomu rengti visiškai nestandartinį ir kitokios paskirties interjerą, kuriame negalioja mados, stiliaus rėmai. Visas detales, formas, reljefus piešėme ir kūrėme patys, tai buvo įdomus darbas“, – teigia vienas iš autorių.
Vizualizuojant interjerą vienas svarbiausių veiksnių buvo išrinkti spalvinį koloritą. Dizaineriai ruošė variantus su juodai baltų, kosminių melsvų, žalių, turkio atspalvių deriniais. Buvo norima atrinkti spalvas, susijusias su žaidimų idėja ir patalpų specifika. Užsakovai pageidavo gyvybingų ir ryškių spalvų, todėl šiame būste vyrauja sidabriniai aliuminio, mėlyni, violetiniai ir juodi tonai. Bendrą erdvę apšviečia įprasto spektro LED profiliai, kabinose kitokią atmosferą kuria spalvota ir paslėpta šviesa.
Visas smulkias interjero detales sukūrė dizaineriai: sienų segmentus, reljefus, raštus, fototapetus, tekstūras. Pagal autorių eskizus iš metalo pagamintos kėdės, skirtos skirtingoms kabinoms. Visus gamybinius darbus atliko reklaminė agentūra UAB DUV, spauda – UAB „Idėjos grafika“.
„Panaudotos medžiagos: sienų detalėms – dažyta fanera, aliuminio kompozito plokštės, organinis stiklas, luboms ir daliai sienų – fototapetai, grindims – lietas epoksidas. Visur įrengtas LED apšvietimas“, – pasakoja Rimantas Špokas ir priduria, kad prie šio projekto buvo labai smagu dirbti, ypač su savo sričių profesionalais.
Balsavimas konkurse „Metų interjeras/Auksinė paletė'18“