|
Naujausiame žurnalo "Centras" numeryje skaitykite:
- Naujienos iš Londono "100% Design";
- "Daržinė" (sodyba Wijk bij Duurstede, Olandijoje);
- "Gyvenimas bažnyčioje" (projektas Olandijoje);
- "Gyvenimas tarp knygų ir meno" (loftas Niujorke, JAV);
- "Prabangus butas Monrealio centre";
- "Briaunuotas namas" (namo rekonstrukcijos projektas Londone);
- "Namas be istorijos" (namas Paryžiaus priemiestyje);
- XII architektūros bienalė Venecijoje: tegyvuoja saikas!;
- Telšiai - Žemaitijos sostinė - rodo pavyzdį;
- Molėtai kviečia bendradarbiauti;
- Interviu: Vilniaus "Architektūros parkas";
- 2011 dizaino tendencijų pasjansas;
- Orgatec 2010";
- "Naujasis pasaulis" parodoje "Interjeras 2010";
- Lietuvos dizaino propaganda - pačių dizainerių reikalas;
- "Foscarini" - šviesos vėjo gūsis;
- Atidarytas naujas vonios interjero salonas.
...
|
|
Daržinė Wijk bij Duurstedo priemiestyje
Foto: "Cornbreadworks"
Apgriuvusi daržinė Wijk bij Duurstedo priemiestyje
perdaryta į įspūdingą 400 kvadratinių metrų privatų namą su baseinu, svečių
kambariais, nuosavu miškeliu ir sodu.
Klientui įsigijus šį objektą,
jame nebuvo nieko, išskyrus kaimietišką daržinę be grindų ir su skylėmis stoge.
Daržinė stūksojo tiesiai priešais kitą ūkio sodybą, o naujasis šeimininkas
pageidavo nuošaliau esančio namo. Be to, nauji namai Wijk bij Duurstede negali
viršyti šešių šimtų kubinių metrų, o senoji daržinė buvo keturiolikos kubinių
metrų. |
|
Gyvenimas
bažnyčioje
Tekstas: Vaidas Norkus
Foto: Frank Hanswijk
Skamba
kaip atrakcija iš kelionių agentūros reklaminio lankstinuko. Kelioms naktims
apsistoti buvusioje bažnyčioje, o dabar- komfortiškame viešbutyje, turbūt
įmanoma ne tik Nyderlandų Karalystėje, žinoma, jei jūsų kišenėje smagiai
šiugžda eurų kupiūros. Tačiau pastaraisiais metais šioje šalyje plinta naujas
reiškinys – žmonės neveikiančias bažnyčias įsigyja kaip gyvenamąjį būstą ir persikrausto
į jį gyventi. Tai reiškia - su puodais, vaikais ir savo augintiniais. Ne, čia
ne skvotiškas nuotykis. Viskas vyksta legaliai ir civilizuotai. |
|
2011
dizaino tendencijų pasiansas
Tekstas: Vaidas Norkus
Foto: „Koelnmesse“.
Norime to ar ne, bet namų aplinka vis labiau atspindi
kiekvieno iš mūsų gyvenimo planą. Kėdė nebėra vien tik daiktas, ant kurio
sėdime. Baldas gali būti ir meno kūriniu, ir funkcionaliu ir naudingu daiktu,
kokiu buvo ir mūsų tėvams.
Šiandien dėmesį kreipiame
ne tik į kokybę, bet ir iš kokios medžiagos ir kur daiktas pagamintas, kokias
tradicijas atspindi, kokias vertybes deklaruoja, ar sukelia emocijas. Per
daiktus nustatomi asmeninio gyvenimo kokybės standartai. Visu sunkumu užgriuvus
ir pamažu, tikėkimės, slūgstant ekonominei krizei, tenka iš naujo apibrėžti
kokybiško gyvenimo sąvoką. Tarsi iš sumaišytos kortų kaladės dėlioti naują
pasjansą. |
|
Lietuvos dizaino propaganda –
pačių dizainerių reikalas
Eglė Opeikienė, projekto „Lithuanian Design
Block“ organizatorė, UAB „Contra Design House“ direktorė.
Kaip galėtumėte apibūdinti
Lietuvos dizaino industrijos pastangas ir perspektyvas užsienio rinkose?
Lietuvos
dizainas bendroje pasaulio dizaino industrijos rinkoje užima svarbią vietą,
todėl ir perspektyvos milžiniškos. Tačiau nereikia pamišti ir konkurencijos –
ji globaliame kontekste taip pat didžiulė.
Žiūrint
iš mūsų pozicijų galimybės įsitvirtinti Lietuvos dizaineriams nemažos, bet...
jei pasižiūrėtumėme pasauliniu mastu, tai mūsų laukia dar labai ilgas ir
nepigus kelias, kol būsime deramai pastebėti ir įvertinti. |
|
Mūsų
žurnalas prieš dvejus metus Vilniuje per „Dizaino savaitę“ organizavo renginį
„Vanduo ir gyvenimas“ – architektai ir dizaineriai dalijosi idėjomis, kaip
vandens telkinius (upes, ežerus, tvenkinius) grąžinti į miestiečių gyvenimą.
Šios idėjos po metų buvo pakartotos dar kartą tokio paties pavadinimo
konferencijoje Vilniaus miesto tarybos salėje. Architektas Audrys Karalius
iškėlė mintį susiburti į organizaciją ekstravagantišku pavadinimu „Aqua
urbina“.
Pristatome
jums dviejų Lietuvos miestų architektų patirtį ir darbo rezultatus, kurie ,mūsų
manymu, nusipelno dėmesio ir pagarbos. Jeigu visi miestų ir miestelių, kurių
teritorijoje yra vandens, vadovai mąstytų panašiai, kad didžiausias Lietuvos
turtas – VANDUO, jis tikrai būtų išsaugotas ateities kartoms. Esame įsitikinę,
kad tik liesdamiesi prie JO pradedame JUO rūpintis. |
|
XII
architektūros bienalė Venecijoje: tegyvuoja saikas!
Tai
vienas populiariausių šūkių, pritaikytų apibūdinti XII tarptautinės
architektūros bienalės Venecijoje parodą, kuruojamą Kazuyo Sejimos – japonų
komandos SANAA atstovės. Gegužės mėnesį pelniusi 2010 metų Pritzkerio premiją
kuratorė pasiūlė bienalės dalyviams pasvajoti tema „Žmonės susitinka
architektūroje“ (angl. People Meet in Architecture). Veiksmas virsta
instaliacijomis, projektų pristatymais, diskusijomis ir materializuojamas
daugelyje Venecijos vietų, tačiau pagrindinis vyko tradicinėse „Giardini“ ir
„Arsenale“ erdvėse.
Po sunkmečio šalto dušo
bienalės dalyviai parodė, kaip, jų manymu, mažiausiomis priemonėmis galima
siekti didžiausio rezultato, orientuotis į architektūros kokybę, o ne kiekybę,
į išsaugojimą, o ne destrukciją, į harmoniją ir saiką, o ne kontrastą bei
ambicijas. |