Viena ryškiausių Salone del Mobile dalyvių italų firma Edra šiais metais neapsiribojo Rho Fiera parodų kompleksu ir atnaujino savo ekspoziciją miesto centre, Palazzo Durini rūmuose. Prabangus Renesanso interjeras padėjo perteikti parodos koncepciją – grožio atskleidimą integruojant įvairius stilius ir meno formas. Jaukias vidinio kiemo arkadas užpildė įspūdingi Rivers Chandelier šviestuvai, pagaminti iš skaidraus polikarbonato segmentų (diz. Jacopo Foggini), o kiemo centre eksponuoti Every Place kolekcijos minkštieji baldai demonstravo naujųjų audinių Rocks, Sherazade ir Standart, išaustų iš perdirbto polietileno, estetinius ir jutiminius privalumus. Parodos lankytojai galėjo vaizdžiai įsitikinti, kad naujieji Edra baldai puikiai pritampa istoriniame kontekste, o naujos aptraukimo ir kamšos medžiagos užtikrina vienodą komforto lygį tiek lauko,  tiek vidaus naudojimo sąlygomis.

Viena ryškiausių šio sezono Edra naujovių tapo veidrodinis pietų stalas Phantom, eksponuotas kėdžių Duomo apsuptyje (diz. Jacopo Foggini). Anot projekto autoriaus, stalo pavadinimas atspindi jo gebėjimą dematerializuotis, jo pagarbą aplinkinėms erdvėms, išreikštą per grožį ir gebėjimą atspindėti aplinką. Ypač efektingai stalas atrodė Palazzo Durini interjere, kur jo paviršiuje raiškiai atsispindėjo istorinės lubų freskos. Kad stalviršis visai neišnyktų erdvėje, jo kraštai yra nusklembti, o veidrodžių sudūrimų briaunos sutvirtintos plonu aukso spalvos profiliu. Yra siūlomi trys stalviršio storiai ir dvi skirtingos atraminių kojų konstrukcijos. 

Savo ruožtu, Duomo (diz. Jacopo Foggini) yra kėdė su aukštu atlošu, sumontuota ant pasukamojo pagrindo iš nerūdijančiojo plieno. Sėdimoji kėdės dalis, atlošo siluetu primenanti Milano katedros fasadą, yra surenkama iš simetriškai išdėstytų skirtingo ilgio skaidraus polikarbonato segmentų. Įdomu, kad vidinė šių segmentų dalis yra visiškai lygi, o išorinė turi netaisyklingą faktūrą, gaudančią šviesos blyksnius. „Taip kėdės atlošas tampa santykio tarp taisyklių ir kūrybinės laisvės alegorija, įkvepiančia gyvybę į sintetinę medžiagą“ – šį sprendimą aiškina dizaineris. 

Vokiečių įmonės Häcker stendas parodoje Eurocucina išsiskyrė virtuvės baldų kompozicijų įvairove. Daug dėmesio buvo skiriama virtuvės erdvės individualizavimui ir galimybei ją suderinti su kitų būsto dalių baldais ir įranga. Kone dviem šimtais RAL spalvų disponuojantys dizaineriai gali subtiliai suderinti virtuvės fasadų spalvas su prieškambario arba svetainės baldais. Parodos lankytojų dėmesį labiausiai traukė eukalipto, natūralios umbros, burgundiško vyno ir gervuogių atspalvių virtuvės baldų fasadai. Prie tamsių fasadų buvo parenkami juodi metaliniai vitrinų rėmeliai, o prie šviesesnių – populiarios šį sezoną sendinto žalvario spalvos detalės.

Daug dėmesio parodoje buvo skirta elegantiškoms detalėms, kaip antai slankiųjų parterio stalčių rankenų dekoratyviniam LED pašvietimui su keičiama spalvine temperatūra. Taip pat grakščiai naujoje virtuvės baldų serijoje Black Chrome atrodė vertikali šoninė spintelė Climberblack edition, kurios fasadas, sudarytas iš siaurų juodo stiklo segmentų, susilanksto ir suvažiuoja į viršų, stumiamas elektrinės pavaros su jutikliniu valdikliu. Naudojant šią sistemą, galima įrengti uždaras lentynas iki pat stalviršio lygio. Greta įprastinių virtuvės baldų Häcker eksponavo vieną tikrai išskirtinį objektą – Polygon’ą, iš natūralaus akmens pagamintą virtuvės salą su penkiabriaunio formos fasadu, sudarančiu masyvaus akmens luito įspūdį.

Naujovėms pristatyti Milano baldų mugėje vokiečių bendrovė Kaldewei surengė specialią ekspoziciją Casa Flash Art erdvėje Durini rūmuose. Jos pavadinimas Bath[O]philia kilo iš vokiečių filosofo Ericho Fromm’o sugalvoto Biofilijos termino, sujungiančio senovės graikų žodį Bios, reiškiantį gyvenimą, ir Philia, reiškiantį meilę. Naujadaru Bathophilia įmonė Kaldewei pažymi vonią kaip vietą, sklidiną harmonijos, atsipalaidavimo ir estetinio malonumo. Efektingai derinant spalvingus naujuosius gaminius su gamtos dekoru, Kaldewei pavyko sukurti tikrą ramybės oazę gyvybingojo Milano širdyje.

Siekdama kompleksiškai užpildyti vonios kambario interjerą aukštos kokybės tvariais produktais, įmonė Kaldewei kartu su vokiečių interjero dizaino firma e15 sukūrė stilingą baldų ir aksesuarų liniją (diz. Stefan Diez). Ją sudaro keletas skirtingo aukščio suoliukų, vonios lentyna Bridge  ir grindų padėklas Base, pagaminti iš ąžuolo masyvo, trikojis rankšluosčių stovas Tripod, taip pat natūralios odos įdėklai bei dirželiai vonios rankšluosčiams fiksuoti. Kadangi Kaldewei vonios indai ir kriauklės yra gaminami iš emaliuoto plieno, aksesuarai gali būti tvirtinami tiesiog prie indų šonų į odą įsiūtais magnetais ir visuomet būti po ranka. Informaciniuose pranešimuose bendrovė ypač akcentuoja tai, kad visi baldai ir aksesuarai yra pagaminti Vokietijoje iš vietinių žaliavų, todėl yra iš tiesų tvarūs ir palankūs aplinkai.

Pastaraisiais metais santechnikos bendrovės vis noriau bendradarbiauja su žymiais menininkais, kurdamos konceptualius gaminių dekoro projektus. Siekdama priblokšti Fuorisalone publiką, įmonė Kaldewei kurti naują kolekciją pasikvietė ekscentriškąją britų dizainerę Bethan’ą Laurą Wood. Rezultatai vėrė akį tiesiogine šio žodžio prasme: kolekcijos Avocado Dreams objektai buvo išmarginti superryškiais ratilais, primenančiais 7-ojo dešimtmečio psichodelinės muzikos plakatus. Kaip ir kiti firmos gaminiai, naujosios kolekcijos indai yra pagaminti iš nerūdijančiojo plieno ir dekoruoti aukšto atsparumo emalėmis. Ar kas nors iš įmonės klienų ryšis paversti savo vonios kambarį psichodelinio meno galerija – lieka atviras klausimas, tačiau naujasis B. Wood projektas gali inicijuoti 7-tojo dešimtmečio grafinių motyvų proveržį vonios kambario dizaine.

Pamanykit sau – spintelė! Čiagi nėra ką projektuoti: keturi statramsčiai, pora stalčių – ir viskas. Tačiau dizaineris Giacomo Moor’as,  Living Divani užsakymu kurdamas spintelių šeimą Halfsquare, sugalvojo išsiversti be rankenėlių. Nuo žodžio „išvis“. Vietoje to jis nusklembė 45° kampu stalčių fasadų šonus, o skardinius vertikalius statramsčius tarpuose tarp jų išstūmė į priekį sulig fasado plokštuma, kad stalčių kampai nestyrotų į šonus. Stalčių blokai auginami vertikaliai, kaitaliojant juos su tuščiais tarpais; kiekvieno bloko viršų pridengia metalinė stalviršio plokštuma, dėl to viskas atrodo labai tvarkingai. Belieka tikėtis, kad stalčiai be rankenėlių vartotojams nesiasocijuos su durimis be rankenų... 

Dar nuo senųjų Le Corbusier laikų dizaineriai mėgsta kartais atskirti laikantįjį baldų konstruktyvą nuo jų minkštosios dalies. Būtent taip 2007 m. pasielgė Piero Lissoni, Living Divani užsakymu sukūręs sofą Ile Club. Masyvią sofos minkštąją dalį jis pakėlė ant grakščios stačiakampės metalinių strypų konstrukcijos ir taip ją tarsi palygino su paukščių lizdu, padėtu ant medžio šakų. Praėjus penkiolikai metų, publikos skoniai iš esmės nepasikeitė, tad kilus minčiai sukurti „laukinę“ sofos versiją, Lissoni nesiėmė radikalių pertvarkų, o tiktai papildė Outdoor kolekciją keliais aksesuarais ir pakeitė sofos kamšalą ir minkštąją dalį – aišku, panaudojęs perdirbtą plastiką. „Mes pagaliau išnešėme lizdą į sodą“, – konstatavo dizaineris.

Vienas žinomiausių Italijos virtuvės baldų gamintojų – įmonė Lube – nepaliauja plėsti ir tobulinti vieno populiariausių savo modelių – universalaus baldų komplekto Immagina (liet. įsivaizduok). Nors šiandien jis naudojamas daugelyje būsto zonų, pagrindinis projektuotojų dėmesys skiriamas būtent virtuvei. Parodoje Eurocucina Lube parodė vieną naujausių šio komplekto modifikacijų, kurioje atsisakyta italų virtuvei būdingo įprasto aukščio valgomojo stalo. Vietoje jo panaudotas paaukštintas apvalus stalas su baro kėdėm, kurios leidžia nesistojant pasiekti indus iš kaitlentės zonos arba iš stalviršį perskiriančios lentynos. Kita vertus, salos išorėje esančios pašviečiamos ekspozicinės lentynos lieka žemiau kelių. Dar viena šio komplekto naujovė – įstiklinta šoninė lentyna, leidžianti pasiekti stambesnius rakandus tiek iš išorės, tiek iš sienelės pusės. Ši naujiena įkūnija vieną iš firminių Lube dizaino bruožų – stalviršio konsolės parėmimą vitrininio stiklo plokštuma.

Tiksliau, ne kava, o įmontuojamas kavos aparatas: tai vienas iš trijų ArtLine grupės integruotų bendrovės Miele virtuvinių prietaisų, šiemet įgavusių naują smėlinę fasado spalvą. Be kavos aparato, trijulę sudaro paprastoji ir garinė orkaitės. Pasak firmos atstovų, smėlinė aparatų fasadų spalva puikiai dera prie įvairių atspalvių natūralaus medienos lukšto ir kartu neatrodo taip gedulingai, kaip matinė arba blizgi juoda spalva. Dar vienas bendras trijų ArtLine prietaisų bruožas – nėra išorinių rankenų. Stiklo  fasadai yra visiškai lygūs, o orkaičių dureles atidaro jutikliu valdoma elektrinė pavara. Telieka pridurti, kad šie trys prietaisai įeina į platesnę virtuvinių elektros prietaisų seriją, skirtą Miele įmonės 125-osioms metinėms, ir ta proga turinčią prailgintą 125 savaičių garantiją; be to, du šios serijos prietaisai jau yra pelnę prestižinį Red Dot dizaino apdovanojimą.

265