Nekilnojamojo turto plėtotojai pastebi, kad pastaruoju metu ėmė keistis pagrindiniai naujo būsto pirkėjai Kaune. Jei anksčiau aktyvesnės buvo moterys, dabar didesnis susidomėjimas šioje srityje jaučiamas iš jaunų vyrų. Nemažą dalį besidominčiųjų būstais Kaune sudaro vilniečiai.
Per 17 metų daugiau kaip 10 nekilnojamojo turto projektų Kaune įgyvendinusios bendrovės „Centromera“ direktoriaus pavaduotoja Vaida Šidlauskienė sako, kad tokį pokytį galėjo lemti vis augančios jaunuolių galimybės šiame mieste rasti gerą darbą.
„Per pastaruosius keletą metų į Kauną atėjo nemažai tarptautinių įmonių, kurios siūlo tikrai geras sąlygas darbuotojams. Ypač informacinių technologijų, pardavimų ir kai kuriose kitose srityse. Jie aktyviai kopia karjeros laiptais, todėl natūralu, kad ir darbo užmokestis leidžia nusipirkti butą. Nemaža jų dalis dirba iš namų arba yra laisvai samdomi, kuria savo verslus, todėl reikia stilingo būsto, kad gerai jaustųsi tiek darbo metu, tiek laisvu laiku“, – sakė V. Šidlauskienė.
Pasak jos, pokytis nėra didelis, bet tikriausiai šių specialybių specifika ir lėmė, kad dabar didesnis susidomėjimas jaučiamas iš jaunų vyrų, jaunų porų – statistinis naujo būsto pirkėjas tapo šiek tiek jaunesnis.
„Centromeros“ duomenimis 18–24 m. amžiaus grupė sudaro 27 proc. visų pirkėjų, dar 33 proc. – 25–34 m. amžiaus grupė. Vyrų pirkėjų – daugiau kaip pusė (56 proc.). Tai – informacinėmis technologijomis, sportu, sveiku gyvenimo būdu, kelionėmis besidomintys žmonės.
Įdomu, kad būstais Kaune aktyviai domisi ir vilniečiai (34 proc.), kauniečiai sudaro 56 proc. Tai būtų galima sieti su jau minėtu patrauklių darbo vietų augimu Kaune, pritraukiančiu specialistus ir iš sostinės. Taip pat šį susidomėjimą lemia ir tai, kad būstas, kaip ir pragyvenimas, Kaune išlieka pigesnis. Nemaža dalis būsto ieško ir kaip investicijos ekonomiškai stiprėjančiame mieste.
Populiariausi šiuo metu yra kompaktiški 2 kambarių butai, bet poros, planuojančios šeimą, įvertina išaugsiančius poreikius ateityje ir iš karto perka didesnį.
„Apibendrinant galima pasakyti, kad šiandieninis pirkėjas yra jaunesnis, aktyvesnis. Į buto įsigijimą yra žiūrima kaip į investiciją, todėl netgi kylančios palūkanos finansiškai raštingam žmogui yra savaime suprantamas dalykas – prieš perkant yra pasveriami visi „už“ ir „prieš“. Į butą yra žiūrima ne kaip į sienas, bet kaip į kompleksinį dalyką: vertinami ne tik techniniai parametrai, vieta, bet ir sociokultūrinė aplinka“, – sakė V. Šidlauskienė.
Bendrovė „Centromera“ šiuo metu plėtoja arti gamtos įsikūrusį projektą „Pušų apartamentai“, Kaune, netoli Lampėdžio ežero.