Projektavo: „Encore Heureux Architectes“ ir „Construire“
Fotografijos: Nicolas Trouillard

Klermono-Ferano (Clermont-Ferrand) mieste, Prancūzijoje, nuo XIX amžiaus stūksanti „Michelin“ padangų gamykla 2000-aisiais įgijo būstinės statusą. Tais pačiais metais Edouardas Michelinas prie gamyklos esančiame kieme  –  tuo metu dar privačioje aikštėje – pastatė atogrąžų šiltnamį. Iki šiol virš šiltnamio matomas logotipas, simbolizuojantis „Michelin“ įmonės vertybes – skaidrumą bei atvirumą miestui ir pasauliui. Remdamiesi šiuolaikiškomis tvarumo vertybėmis, 2021 m. „Encore Heureux Architectes“, „Construire“ ir „Base Michelin“ aikštei bei būstinei suteikė naują įvaizdį. 

Po ilgai trukusių diskusijų bei susitikimų su architektais ir dizaineriais galiausiai buvo nuspręsta, jog naujasis „Michelin“ dizainas turi atskleisti įmonės tapatybę per „Canopy“ konstrukciją. 11 000 m² struktūra veikia kaip antras stogas bei fasadas. Didelė stoginė suteikia pavėsį ir apsaugo nuo nepalankių oro sąlygų. Modernaus dizaino projektas buvo suprojektuotas remiantis žiedinės ekonomikos principu, atsižvelgiant į naudojamų medžiagų poveikį aplinkai ir visuomenės poreikius. 

Priestatas sujungė senuosius pastatus ir tapo pagrindiniu įėjimu bei priėmimo zona. Energingas formas išryškinantis medinis fasadas išlaiko istorinę struktūrą. Natūralios medžiagos suteikia kompleksui jaukumo bei svetingumo įspūdį. Fasadas tapo stilinga sąsaja tarp privačių įmonės ir viešųjų erdvių. Miesto dizainą papildanti aikštė apsodinta kupliais medžiais, įrengti suolai bei gaivumą vasaros sezono metu teikiantys fontanai. Taip pat atidaryta parduotuvė, kavinė „Equateur“, parodų erdvės ir šiltnamio muziejus. Taigi, naujasis aikštės dizainas leido aplinka džiaugtis ne tik darbuotojams, bet ir miesto žmonėms. 

Šiuolaikiški sprendimai padėjo originaliai atskleisti atvirumo siekį. Aukštas stiklo fasadas nuo saulės apsaugotas 160 metrų ilgio medinių kreivių struktūra. Šios organiškos, linkstančios formos vyrauja visame architektūriniame projekte ir balduose – jos atspindi „Michelin“ padangas. Cementas naudotas itin ribotai, jį stengtasi maksimaliai pakeisti tvariomis, perdirbtomis medžiagomis bei vulkaninėmis uolienomis iš vietinių karjerų. Statybų darbams taip pat daugiausia buvo samdomos vietinės įmonės. Siekiant sukurti industrinio stiliaus įvaizdį,  buvo pasitelkta regioninė darbo jėga bei ištekliai. Paprasti konstrukciniai principai, atitinkantys pramoninį aikštės pobūdį, leido naudoti plieną ir sukonstruoti matomus tinklelius bei rėmus. Atviras, skaidrus dizainas tobulai įkūnijo senąsias „Michelin“ vertybes.

O naujojo amžiaus vertybės – žinios, kokybė ir naujovės – padėjo į projekto kūrimo procesą įsitraukti agentūroms „Encore Heureux“ ir „Construire“. Bendromis jėgomis sukurtas naujasis „Canopy“ dizainas simbolizuoja naujus iššūkius, su kuriais nuolatos susiduria tvarumas ir mobilumas ir kartu atspindi ryšį tarp „Michelin“ bei Klermono-Ferano miesto.

Nuotraukų galerija:

#Architektūra

2023-01-31