|
Naujame žurnalo „Centras" numeryje skaitykite:
|
|
MKIC: žmogaus emocijų režisūra MKIC – vienas garsiausių projektų šiuo metu Lietuvoje. „Statybų Generolų“ apdovanojimų metu jis pripažintas Metų Sprendimu. Lietuvos Architektų sąjunga šį projektą išrinko vienu iš 5 geriausių pastarųjų dviejų metų projektų. Tačiau kodėl kilo toks ažiotažas? Kodėl Kuo šis projektas ypatingas ir keliantis tokį susidomėjimą visuomenėje, ne tik architektų terpėje? Ar dėl paties objekto – dėl jo neįprastų mūsų akiai, drąsių, monumentalių, plastiškų ir šiek tiek menančių keraminę skulptūrą formų? Ar dėl objekto paskirties, dėl to, kad tai svarbus nacionalinis kultūrinis projektas, ir dar svarbiau – mokslinė biblioteka?
|
|
Muziejus bažnyčioje Architektai – Provencher Roy + Associés
Architectes
|
|
4 architektūros / interjero projektai:
|
|
Trys dizaino viešbučiai
Vandens taksi, greitaeigės valtys bei vakarėlių laiveliai – visi sustoja privačioje „Mainport“ prieplaukoje, žvelgiančioje į vidinį Roterdamo uostą bei dantytą miesto panoramą, vietinių vadinamą Manhetenu prie upės Maas. Iš čia bangos formos raštai ant grindų vilioja praeivius link įėjimo į pakrantėje stovintį viešbutį, kuris su savo langais nuo grindų iki lubų, rodos, visiškai skaidrus. Matomumas yra labai svarbus, nes savininkė Karin Geurts pageidavo, kad dalimi esminės viešbučio koncepcijos būtų vietinių kaimynų pasitenkinimas, kaip ir pačių svečių.
Macalister‘io rūmai yra pirmasis projektas iš iniciatyvos Heritage Redefined su viešbučio savininku Dato Sean priešakyje. Iniciatyvos tikslas buvo paversti istorinius kolonijinius pastatus naudingomis, praktiškomis, šiuolaikinėmis erdvėmis. Tam Dato Sean ir jo žmona Datin Karen į pagalbą pasikvietė Singapūro Dizaino Ministerijos dizaino direktorių Colin Seah, kuris neseniai buvo pripažintas „kylančia architektūros žvaigžde“. Kartu jie sugalvojo viešbučio dizainą, kaip vientisą holistinę viziją, kurioje numatyti sinergetiškai tarpusavyje veikiantys aštuoni apartamentai bei penki restoranai ir barai. Dato Sean, Datin Karen bei jų komanda patys numatė didžiąją interjero dizaino dalį, parinko baldus bei meno kūrinius. Macalister‘io rūmai išsiskiria iš kitų vietinių viešbučių scenos savo intymiu masteliu, šiuolaikišku dizainu bei dėmesiu detalėms.
Viešbučio dizainas yra reklamos fotografo Johan Hellström‘o vaizduotės vaisius. Kaip ir galima tikėtis iš asmens, turinčio potraukį stulbinantiems vaizdams, Hellström‘o kūrinys išties efektingas. Pastatas išsiskiria iš supančios aplinkos, tuo pačiu atlikdamas natūralaus aplinkos pratęsimo vaidmenį – atspindėdamas buvusio karjero formas bei spalvas.
|
|
Interjero stiliai – žvilgsnis iš šalies Tekstas: Milda Dicevičiūtė, Vytauto Didžiojo universiteto menotyros studentė. Apie Lietuvoje vis labiau įsitvirtinantį interjero dizainą kalbėti tampa vis įdomiau, nes pradėjome daugiau dėmesio skirti namų aplinkai, siekiame ne tik patogiai gyventi, bet ir neatsilikti nuo pasaulinių mados tendencijų. Visa tai iliustruoja jau septynerius metus vykstantis „Metų interjero/Auksinė paletė“ konkursas, kuriame per visą jo rengimo laikotarpį sudalyvavo šimtai Lietuvos kūrėjų. Konkursas leidžia stebėti šiuolaikinio interjero plėtrą, susipažinti su šalyje esančiomis dizaino tendencijomis bei įžvelgti besiformuojančius stilius, kuriuos, beje, ir aptarsime, siekdami išskirti populiariausius.
|
|
Tendencijų paradas Jonas Malinauskas Startuojant metams, gamintojai, dizaineriai ir potencialūs užsakovai vieningai susirūpina sezono pradžios naujovėmis – ar nepakeis krypties stilistiniai vėjai, ar rinkos neištiks radikalios permainos? Visų dėmesys krypsta į metų pradžioje vykstančias specializuotas tarptautines parodas bei kitus stambius forumus. Šiame straipsnyje bandysime apžvelgti interjero raidos tendencijas, nužymėtas parodose Heimtextil (Frankfurtas) ir Maison Objet (Paryžius) Heimtextil rengėjų - bendrovės Messe Frankfurt GmbH darbuotojų rūpesčiu dar praeitų metų kovą buvo suburta stipri tarptautinė trendseterių komanda, kuri po poros mėnesių apreiškė keletą originalių stilistinių idėjų. Naujas tendencijas dizaineriai susiejo ne su architektūros ar mados stiliais, kaip kad galima buvo tikėtis, o su 4 potencialių vartotojų tipažais, kurie buvo įvardinti kaip istorikas, ekscentrikas, išradėjas ir... geologas. |